برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در قزوین

نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس استان قزوین با موضوع بررسی روش‌های نوین تدریس برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ - 17May 2018

نشست هم اندیشی اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس در قزوین برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از قزوین، سرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین در اين نشست که با هدف تجليل از مقام شامخ معلم و استاد و بزرگداشت سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز اساتيد درس آشنايي با دفاع مقدس و پیشکسوتان دفاع مقدس گرد هم جمع شدند تا هم اندیشی کنند که چگونه و با چه روش تدریسی، درس آشنایی با دفاع مقدس را برای دانشجویان ارائه دهند و از تجربیات تدریسی هم استفاده کنند.

وی افزود: ادارات و دانشگاه‌ها می‌توانند پتانسيل مهمی برای اشاعه ارزش‌های دفاع مقدس و ترويج ایثار و شهادت باشند و هم اكنون تفاهم‌نامه‌های خوبی با ادارات استان بالأخص آموزش و پرورش منعقد شده و ان‌شاء‌الله برای معلمان و كارمندان اين اداره كل دوره ضمن خدمت برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین در ادامه به اقدامات صورت گرفته در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در هر نيم‌سال تحصيلي بيش از 3 هزار نفر درس آشنایی با دفاع مقدس را انتخاب می‌کنند که همكاری دانشگاه‌ها و نقش آن‌ها در جذب حداكثری دانشجويان بسیار مؤثر است.

طاهرخانی تاکید کرد: نقش رزمندگان و پيشكسوتان دفاع مقدس در تدوين و چاپ كتب دفاع مقدس و نيز جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس مهم است و ما توانسته‌ایم با كمک اين عزيزان هر ساله 30 عنوان كتاب در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین به چاپ برسانیم.

این مسئول در پایان به ساخت مركز فرهنگی دفاع مقدس، برگزاری كارگاه تدوين دانشنامه دفاع مقدس، برگزاری آزمون اساتيد درس دفاع مقدس و اعزام دانشجويان به مراكز فرهنگی دفاع مقدس و برگزاری دوره ضمن خدمت برای كاركنان ادارات اشاره و توضیحاتی در این خصوص برای اساتید ارائه کردند.

در ادامه سردار «سيروس صابری» جانشين سپاه استان تهران بزرگ و از اساتید درس آشنایی با دفاع مقدس به نقش جمهوری اسلامی در تعامل بخشی به امنيت منطقه‌ای و جلوگيری از حضور بيشتر داعش در سوريه و عراق اشاره کرد و گفت: آمریکا و متحدانش غربی و جیره خوران منطقه‌ای‌اش با جنگ کشتار مردم مظلوم نمی‌توانند با اهداف خود برسند و باید به خواست قلبی مردم این مناطق احترام بگذارند.

وی افزود: نقش اساتيد در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار ضروری است و باید در نحوه عملكرد و نوع تدريس دقت بیشتری شود و اساتيد می‌توانند با بیان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس و استفاده از فضای مجازی تأثير بيشتر و بهتری در انتقال مفاهيم و ارزش‌های دفاع مقدس داشته باشند.

در ادامه اساتيد سؤالات و شبهات دانشجويان در خصوص درس آشنایی با دفاع مقدس را مطرح و در خصوص پاسخ‌های مناسب به این شبهات تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار