همایش طلایه داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار شد

همایش طلایه داران تبلیغ با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور بیش از 400 روحانی در خراسان شمالی برگزار شد.
کد خبر: ۲۹۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲ - 17May 2018

همایش طلایه داران تبلیغ در خراسان شمالی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بجنورد، همایش روحانیت (طلایه داران تبلیغ) با محوریت ترویج سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور بیش از 400 نفر از پیشکسوتان و روحانیون طرح هجرت و مستقر و اساتید حوزه و طلاب علوم دینی و همچنین مسئولین استانی برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نقش روحانیون را در هدایت جامعه دینی بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: یک روحانی باید در سخن، فکر و عمل استوار باشد تا بتواند جامعه دینی را به خوبی راهنمایی کند.

وی با اشاره به سخن تاریخی امام خمینی (ره) که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، بیان کرد: شما روحانیون باید همانند امام خمینی (ره) رفتار و کردارتان در جامعه همراه با پشتوانه عقلی و منطقی باشد تا اثر خود را در جامعه بگذارد.

امام جمعه بجنورد اظهار کرد: لازمه تبلیغ و ترویج روحانیون داشتن تقوای بالا، عفت کلام و کوشش در انجام واجبات و ترک محرمات است و روحانیون همواره باید تقوای الهی را پیشه کرده و مردم را به انجام واجبات و ترک محرمات دعوت کنند.

یعقوبی هدایت گری در حرکت به سوی تقویت زیرساخت‌های اعتقادی و هشداردهی از خطرات و آسیب‌های نفوذکننده در جامعه را دو وظیفه اصلی روحانیون خواند و افزود: روحانیون باید با عمل و گفتار خود در جامعه سبب رشد و بالندگی جامعه دینی باشند. 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: متأسفانه در بخش‌های مختلف جامعه از جمله مدارس و دانشگاه ها شبهات بسیاری وجود دارد و جوانان و نوجوانان با علامت سؤال هایی در حوزه باورها و اعتقاداتشان روبرو هستند که روحانیون و مبلغین باید با نهادینه کردن معرفت به خدا و دین، شناخت خود و فهم علت خلقت به سؤالات آن ها پاسخ دهند.

یعقوبی در پایان با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مبلغین باید در این ایام زیرساخت های اعتقادی مردم را تقویت و بصیرت آنان را افزایش دهند.  

در این همایش همچنین سرهنگ شجاع از رزمندگان دوران دفاع مقدس خاطراتی از  دوران دفاع مقدس را برای روحانیون ارائه کرد.

لازم به ذکر است اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در جوار همایش طلایه داران تبلیغ نمایشگاهی از تصاویر و دستاوردهای دوران دفاع مقدس را برپا کرد و همچنین در این همایش بخشی از اطلاعات روحانیون ایثارگر دفاع مقدس  خراسان شمالی جمع آوری و بسته فرهنگی به کلیه روحانیون اهدا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار