محمدی:

حداکثر اقامت زائران «حج تمتع» در مدینه 6 روز است

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حداکثر اقامت زائران در حج تمتع امسال در مدینه 6 روز است و زائران باید نسبت به علت اصلی این امر که فقدان هتل کافی و مناسب در مدینه است، کاملا توجیه شوند.
کد خبر: ۲۹۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ - 18May 2018

حداکثر اقامت زائران «حج تمتع» در مدینه 6 روز استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «حمید محمدی» رییس سازمان حج  و زیارت در همایش مدیران ستادی سازمان حج و زیارت با مدیران و معاونین کاروان‌ها و مجموعه‌های حج 97، برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه حج تمتع 97 را تشریح کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در مراسم حج سال گذشته امنیت، کرامت و عزت حجاج ایرانی را شاهد بودیم و البته این مهم نیز جزوه اولویت‌های حج امسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسائل حج گذشته مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و برنامه‌های امسال با دقت برنامه‌ریزی شده است، گفت: امسال 24 کارگروه تخصصی برای برنامه‌ریزی در حوزه عملیاتی حج فعال شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: نتایج کارشناسی‌ها منجر به برنامه‌ریزی در حوزه اجرایی حج شد که در عملکرد دست‌اندرکاران بسیار حائز اهمیت است.

محمدی با بیان اینکه گام اول در حج برنامه‌ریزی مدون و درست است، اظهار کرد: گام دوم عملکرد صحیح و جدیت در کار است‌.

وی خطاب به دست‌اندرکاران ذی‌ربط و حاضران در نشست، اظهار داشت: مدیران و معاونین و مدیران راهنما و ... زنجیره اتصال برنامه‌ریزان ارشد سازمان حج و زیارت با زائران هستند.

وی با تبیین اهمیت نقش مدیر کاروان در امور زیارتی گفت: مدیران کاروان‌ها ابعاد مختلف سفر حج را باید به خوبی برای زائران تبیین کنند.

محمدی به وضعیت اسکان در مدینه و برخی دغدغه‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: اسکان در مدینه چالش جدی این سال‌ها محسوب می‌شود؛ چرا که هتل‌های بخش مرکزی مدینه تخریب شده‌اند و محل اسکان به اندازه تعداد زائران و انبوه جمعیت وجود ندارد.

وی افزود: حداکثر اقامت در مدینه 6 روز است و زائران باید نسبت به علت اصلی این امر که فقدان هتل کافی و مناسب در مدینه است، کاملا توجیه شوند.

محمدی در خصوص اقامت در مشاعر گفت: توجیه زائران نسبت به شرایط کلی ایام تشریق و محدودیت‌های بسیاری که در این بخش مهم از سفر وجود دارد از جمله کمبود فضا برای اسکان باید برای حجاج عزیز تشریح شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای فراهم کردن بستر‌ مناسب برای تهیه سوغات از داخل کشور گفت: مجموعه‌های مطرح داخلی، خدماتی را در بحث سوغات ارائه می‌کنند و این امر به عنوان یک فرصت و امکان در اختیار حجاج قرار دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار