صفاری نطنزی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بروز مشکلات اقتصادی در صورت رد طرح FATF/ عضویت ما در این طرح توان جبهه مقاومت را تضعیف نمی‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت عضویت ما در کنوانسیون FATF، تدابیری اندیشیده شده که از احتمال هرگونه سوءاستفاده غربی‌ها جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۹۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ - 10June 2018

مرتضی صفاری نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و به عنوان موافق طرح الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه این لایحه نزدیک به 2 سال در ارگان‌های مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفته بود، اظهار داشت: در شورای عالی امنیت ملی در این زمینه به طور کامل و جامع پیرامون به عضویت درآمدن کشور ما در این کنوانسیون بحث و تبادل نظر شده است.

وی افزود: نقاط ضعف و قوت این موضوع شناسایی و برای تقویت نقاط ضعف این طرح تلاش شده است. در صورت عضویت ما در این کنوانسیون تدابیری اندیشیده شده که از احتمال هرگونه سوءاستفاده غربی‌ها جلوگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حمایت از گروه‌های جهادی اسلامی مانند حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و ارتش و نیروهای مردمی سوریه و فلسطین را از مهمترین مواضع خود می‌داند، خاطرنشان کرد: عضویت ما در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم هیچ‌گونه ارتباطی با گروه‌هایی که برای آزادی سرزمینشان با تروریست‌ها جهاد می‌کنند، ندارد، لذا همه کشورهای عضو این کنوانسیون بر مبارزه با مخلان امنیت و آسایش در منطقه اتفاق نظر دارند.

صفاری نطنزی با اشاره به حضور نام چهار گروه تروریستی مانند داعش، جبهه النصره، طالبان و القاعده در لیست تحریم‌های سازمان ملل گفت: تاکنون هیچ‌گونه نامی از گروه‌های اسلامی مبارزه با تروریسم در لیست سازمان ملل متحد درج نشده و چنانچه در آینده غربی‌ها بخواهند این کنوانسیون را دست مایه برای تحت فشار قرار دادن گروه‌هایی همچون حزب‌الله لبنان و سایر مجاهدین مسلمان قرار دهند، راه برای خارج شدن ما از این کنوانسیون هموار است.

نماینده مردم شهرستان نطنز در مجلس شورای اسلامی عدم عضویت جمهوری اسلامی در کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را عاملی برای افزایش تحریم‌های غربی‌ها علیه کشورمان عنوان کرد و یادآور شد: FATF تهدید کرده که اگر ایران به عضویت در این کنوانسیون نپیوندد ما را در لیست سیاه قرار خواهد داد و در این صورت مشکلات فراوانی برای کشورمان ایجاد خواهد شد که دشوار شدن تعاملات بانکی و مراودات تجاری و بلوکه شدن سرمایه ایرانیان خارج از کشور از مهمترین آنهاست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار