قائم مقام سازمان اوقاف:

مسابقات بین‌المللی قرآن دارای فرصت‌های ارزشمندی برای کشور است

«عبدالرضا عابد» مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان را رویدادی جهانی دانست که می‌تواند دارای فرصتهای ارزشمندی برای کشور باشد.
کد خبر: ۲۹۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ - 11June 2018

مسابقات بین‌المللی قرآن دارای فرصت‌های ارزشمندی برای کشور استبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نخستین نشست ستاد برگزاری سی‌ و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با حضور «عبدالرضا عابد» قائم مقام سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، حجت‌الاسلام موسوی متقی مدیرکل فرهنگی و حجت‎الاسلام سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل و جمعی از مسوولان این سازمان برگزار شد.

در ابتدای این نشست گروه افکارسنجی سی‌ و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گزارشی را از فعالیت‌های خود در ایام مسابقات ارائه کرد.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف درباره برگزاری زودهنگام نشست ستاد برگزاری سی‌ و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برگزاری این جلسات به این دلیل زود هنگام برگزار می‌شود که کمیته‌های مختلف بتوانند به‌خوبی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برای تاثیرگذاری سی‌ و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بودجه کمی در نظر گرفته شده بود، گفت: باید هزینه‌های دیگر را کاهش دهیم و به بخش اثرگذاری توجه بیشتری شود تا حضور مردم در مسابقات بین‌المللی قرآن پررنگ‌تر شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف بر تفکیک بخش عمومی و تخصصی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و ضمن تشکر از شهرداری تهران درباره کاهش تبلیغات محیطی سی‌ و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نسبت به دوره قبلی، افزود: شهرداری یک سوم فضای محیطی را در این دوره برای تبلیغ نسبت به سی‌ و چهارمین دوره مسابقات اختصاص داده بود.

عابد در این نشست با اشاره به اینکه مسئله حضور پررنگ مردم در مسابقات نیازمند جذابیت‌های خاصی است، تاکید کرد: بخش فنی مسابقات یا ارائه محفوظات شرکت‌کنندگان برای عموم مردم اصلا جذابیت ندارد؛ می‌توانیم پس از نماز مغرب و عشا محفلی قرآنی با عنوان جُنگ قرآنی برگزار کنیم تا باعث جذابیت برای اقشار مختلف مردم شود.

قائم مقام سازمان اوقاف هم در جمع‌بندی این نشست اظهار کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن به‌عنوان یک رویداد جهانی است و می‌تواند دارای فرصت‌های بسیار و ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران باشد؛ لذا تمامی مسوولان ستاد برگزاری سی‌ و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران نسبت به این موضوع نگاهی وسیع داشته باشند.

عابد با اشاره به اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورمان باید هر سال نسبت به سال قبل بهتر و قوی‌تر برگزار شود، یادآور شد: مسوولان برگزارکننده مسابقات نباید دچار یاس و ناامیدی شوند.

انتهی پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار