رئیس خانه عکاسان ایران به دفاع پرس خبر داد؛

چاپ کتاب تصاویر امام خمینی (ره)/ بازتاب‌های خارجی انقلاب اسلامی موضوع نمایشگاه عکس خواهد شد

سید احسان باقری با اشاره به چاپ کتاب تصاویر امام خمینی (ره)، گفت: بازتاب‌های خارجی انقلاب اسلامی موضوع نمایشگاه‌های بعدی خانه عکاسان ایران به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران خواهد شد.
کد خبر: ۲۹۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ - 12June 2018

«سید احسان باقری» رئیس خانه عکاسان ایران در حاشیه نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» روایت تصویری از نوجوانی تا ارتحال امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، اظهار داشت: این نمایشگاه شامل 114 عکس از نوجوانی تا رحلت حضرت امام خمینی (ره) است که اولین نمایشگاه از سلسله نمایشگاه‌های چهل سالگی انقلاب شکوهمند ایران خواهد بود که ما تدارک دیده‌‎ایم تا در طول سال جاری برگزار کنیم.

وی گفت: 114 تصویر این نمایشگاه از بین هزاران عکس انتخاب شده است که بخشی از آن متعلق به آرشیو خانه عکاسان بوده و بخش دیگری از آن متعلق به موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) است که از خبرگزاری‌ها و مطبوعات مختلف جمع‌آوری شده است.

رئیس خانه عکاسان ایران خاطرنشان کرد: آثار عکاسان ناشناس، مرحوم شده و کسانی که همچنان در عرصه عکاسی فعالیت می‌کنند در بین این مجموعه تصاویر وجود دارد. ویژگی و شاخصه این نمایشگاه این است که ما در کنار این نمایشگاه، وقایع غیر تاریخی که ایشان در آن حضور داشته از نوجوانی تا ارتحال ایشان را پوشش داده‌ایم که خورشید همه این وقایع تصویر امام خمینی (ره) است که با توضیحات لازم همراه است.

باقری افزود: آثار این نمایشگاه بعد از 20 تیرماه سال جاری در مکان‌های دیگری در معرض دید قرار خواهد گرفت و سپس در منزل حضرت امام خمینی (ره) در نجف به صورت دائمی نصب و به نمایش درخواهد آمد. برنامه داریم تا ان‌شاءالله کتاب عکسی از مجموعه این تصاویر و عکس‌های دیگری که جمع آوری کرده‌ایم، امسال منتشر کنیم.

وی گفت: نمایشگاه عکس «از او که می‌گویم...» به مدت یک ماه در حوزه هنری برپا خواهد بود. برای سلسله نمایشگاه‌های چهل سالگی انقلاب اسلامی در ادامه این نمایشگاه با موضوع اتفاقات مربوط به انقلاب در خارج و داخل ایران، معاصر و تاریخی تصاویری در حال گردآوری است تا ان‌اشاءالله این نمایشگاه‌ها را برگزار کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار