شهید حسین دالوند:

با کسانی معاشرت کنید که شما را به یاد خدا می اندازند

شهید «حسین دالوند» در فرازی از وصیت نامه خود آورده است: در دنیا با کسانی معاشرت کنید که شما رابه یاد خدا می اندازند و کسانی را برای دوستی انتخاب نمایید که طبیب معنوی قلبتان باشند و شما را از منجلاب و ضلالت و گمراهی نجات دهند.
کد خبر: ۲۹۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ - 13June 2018
با کسانی معاشرت کنید که شما رابه یاد خدا می اندازندبه گزارش  دفاع پرس از خرم آباد، «شهید حسین دالوند» در سال 1345 در روستای بید گیجه بخش زاغه ی شهرستان خرم آباد، به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی وراهنمایی را در بخش زاغه گذراند و برای تحصیل در مقطع متوسطه به دبیرستان آیت الله طالقانی شهر خرم آباد رفت و در رشته ریاضی فیزیک مشغول به تحصیل شد. وی ضمن درس خواندن و فعالیت در انجمن اسلامی دبیرستان، عضو گروه مقاومت پایگاه مسجد نیز بود.
پس از اخذ دیپلم در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت کرد و در رشته  کاردانی ریاضی دانشگاه مازندران پذیرفته شد.
 
هنوز مدت زیادی  از ورود حسین به دانشگاه نگدشته بود که شوق حضور در جبهه های نبرد در او ایجاد شد.
در بهار سال  1365عازم میدان نبرد شد. سر انجام در عملیات کربلای 4 در روز 1365/10/27 پس از رویا رویی با دشمن به مقام شهادت نائل آمد.
 
فرازی از وصیت نامه شهید : 
 
ای مردم!  همواره خدا را در نظر داشته باشید و در اعمالتان به خدا پناه ببرید و مبادا با دشمنان داخلی و خارجی سر سازش و تسلیم فرود آورید و تن به ذلت و خواری دهید که در آن حال اهل عذابی دردناک خواهید بود.
 
مبادا دنیا چنان سر گرمتان کند که از آخرت غافل شوید. دنیا را هدف خویش قرار ندهید که شما در معرض امتحان الهی هستید و همواره آزموده می شوید. تا اینکه شایسته ترین شما که با تقوا ترین شما است معلوم شود.
 
تقوای الهی را پیشه  خود سازید و در مصیبت و معصیت و عبادت صبر نمایید و در دنیا با کسانی معاشرت کنید که شما را به یاد خدا می اندازند و کسانی را برای دوستی خود انتخاب نمایید که طبیب معنوی قلبتان باشند و شما را از منجلاب ضلالت و گمراهی نجات دهند.
 
و اما سفارشم به شما خواهران مسلمان این است که تا جایی که می توانید حجاب اسلامی را رعایت نمایید و مشت محکمی بر دهان دشمنان داخلی و خارجی بزنید و به یاوه گویان و شهوت پرستان دنیا بفهمانید که پیروان راستین حضرت فاطمه( س)  و زینب کبری (س) هستید.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار