استاندار سمنان:

همه ما در برابر شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسئول هستیم

«سید شهاب الدین چاووشی» استاندار سمنان گفت: همه ما در برابر شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسئول هستیم و باید ارزش ها و دستاورهای انقلاب و دفاع مقدس را ثبت و به نسل های بعد جامعه انتقال دهیم.
کد خبر: ۲۹۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 13June 2018

همه ما در برابر شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسئول هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، جلسه هیئت امنا مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان با حضور «سید شهادب الدین چاووشی» استاندار سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز ش های دفاع مقدس استان سمنان و اعضا هیئت امنا مرکز فرهنگی در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد.

 سلامی ضمن تشکر از دستگاههای اجرایی استان در افتتاح مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بهمن  ماه سال گذشته بیان داشت: با تلاش، همکاری و استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح و دستگاه های اجرایی سطح استان امیدوار هستیم تا پایان  سال پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان به اتمام و مورد بهره برداری عموم مردم قرار گیرد.

 وی ادامه داد: با تشکیل مجمع خیرین و استفاده از ظرفیت خیرین  و علاقه مندان به انقلاب و دفاع مقدس به منظور تکمیل مرکز فرهنگی و موزه آرایی می توان از این فرصت ارزشمند استفاده کرد.

«سید شهاب الدین چاووشی» استاندار سمنان، در این جلسه بیان داشت: همه ما در برابر شهدای انقلاب و دفاع مقدس مسئول هستیم  و باید  ارزش ها و دستاورهای  انقلاب و دفاع مقدس را  ثبت و به نسل های بعد جامعه انتقال دهیم.

وی با بیان این که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری استان محسوب می شود ادامه داد: ما با  احداث این گونه مراکز فرصتی را برای استفاده مردم در اوقات فراغت فراهم خواهیم کرد و حضور مردم در این گونه فضا ها می تواند تا حدی آسیب های اجتماعی جامعه را کاهش دهد.

چاووشی گفت: اگر جوانان ما با این محیط و  فضاها که هم آثار معنوی و هم زیبایی ظاهری و جذابیت گردشگری دارند انس بگیرند تاثیر فراوانی در تربیت و شخصیت فرهنگی جامعه خواهد داشت.

وی گفت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس موظف است پیگیری و کمک کند تا این پروژه که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان در سال  85 است به نحوه احسن مورد تحقق قرار گیرد.  

استاندار سمنان بیان داشت: الویت ها و ضرورت های استان مشخص می باشد ولی در کنار همه آنها همه ما وظیفه داریم اهتمام  ویژه ای به اتمام  این پروژه مهم و مقدس باید داشته باشیم.

 در ادامه پس از بیان گزارش هر یک از اعضا در خصوص همکاری و مساعدت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان موارد زیر مورد توافق اعضا حاضر قرار گرفت:

 1- کارگروه عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان که از گذشته تشکیل شده، همچنان بصورت منظم و ماهانه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تشکیل جلسه داده و موضوع پیشرفت امور عمرانی مرکز فرهنگی، رفع موانع احتمالی، مراحل واگذاری زمین 52 هکتاری به شهرداری سمنان و نظارت بر انجام هزینه از محل مذکور در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را پیگیری نماید.

2-  براساس هماهنگی ها و توافقات انجام شده، شهرداری سمنان مبلغ 20 میلیارد ریال جهت انجام محوطه سازی، فضای سبز و تکمیل میدان (تجهیزات) مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان سمنان تا پایان سال جاری هزینه نماید.

3- سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان، پشتیبانی مالی از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را دستور کار قرارداده و با طرح موضوع در شورای برنامه ریزی استانی و همچنین ساز و کار لازم جهت ایجاد ردیف استانی مرکز یاد شده تلاش نماید تا در جهت بهره برداری کامل از مرکز فرهنگی دفاع مقدس و تامین هزینه های جاری انجام شود.

4- شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، موضوع تامین برق مورد نیاز و روشنایی محیطی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس را با جدیّت و قوّت پیگیری نموده و نتایج حاصله را حداکثر طی 3 ماه آینده اعلام نماید.

5- شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان، نسبت به تکمیل روشنایی بلوار دفاع مقدس حداکثر طی 2 ماه آینده اقدام نماید.

6- شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان موضوع آبرسانی داخلی مرکز یاد شده را با اهتمام خاص پیگیری و تا مهر ماه سال جاری به انجام رساند.

7- اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، ساز و کار های مناسب را جهت بهره گیری از ظرفیت خیرّین بمنظور تکمیل مرکز فرهنگی و موزه آرایی در دستور کار قرارداده و با هماهنگی مجموعه هایی مانند اتاق بازرگانی، صنعت و معدن استان، نسبت به تشکیل مجمع خیرین دفاع مقدس، جلسات توجیهی خیرین و جلب مشارکت آنان اقدام نموده، نتایج حاصله را در جلسات هیئت امناء اعلام نماید.

9- شهرداری سمنان نسبت به ساماندهی،ترمیم و آماده سازی کامل بلوار دفاع مقدس، زیبا سازی و نصب المان های مرتبط حداکثر طی 3 ماه آینده اقدام نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار