وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:

۴ راهبرد توسعه‌ای در استان کرمانشاه

«محمد شریعتمداری» هم مرز بودن با کشور عراق، مشارکت در توسعه پروژه‌های پتروشیمی، استفاده از صنایع کوچک و فعالیت‌های سازمان‌های توسعه‌ای را ۴ راهبرد توسعه در کرمانشاه دانست.
کد خبر: ۲۹۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ - 13June 2018

۴ راهبرد توسعه‌ای در استان کرمانشاهبه گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، هم مرز بودن گسترده کرمانشاه با کشور همسایه عراق را یکی از راهبرد‌های توسعه این استان دانست و گفت: با توجه به موقعیت مرزی که استان دارد، توسعه استان کرمانشاه از یک جهت باید معطوف به کشور عراق باشد.

شریعتمداری راهبرد دوم توسعه استان کرمانشاه را استفاده از ظرفیت‌های نفتی و گازی به عنوان عنصر اصلی برشمرد و اضافه کرد: باید آمادگی استان برای مشارکت‌های صنعتی برای توسعه پتروشیمی و نفت دراستان کرمانشاه به وزیر نفت اعلام شود.

شریعتمداری راهبرد سوم توسعه این استان را استفاده از صنایع کوچک دانست و گفت: باید تا دو تا سه ماه دیگر مطالعات توسعه صنایع کوچک در کرمانشاه را ارائه کنیم.

وی فعالیت‌های سازمان‌های توسعه‌ای مانند ایدرو و ایمیدرو را به عنوان راهبرد چهارم توسعه استان کرمانشاه معرفی کرد و گفت: رقابت در توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی است، ما متولی بخش خصوصی هستیم و به حمایت از این بخش مکلف هستیم، اما این تفکر که سازمان‌های توسعه‌ای باید از سرمایه گذاری محدود شوند، چون رقیب بخش خصوص خواهند شد تفکر درستی نیست.

در برخی نقاط کشور به خاطر شرایط خاص، بخش خصوصی تمایلی به ورود ندارد که سازمان‌های توسعه‌ای می‌توانند در آن‌ها ورود کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای افزایش تقاضای خارجی توسعه صادرات غیر نفتی را در دستور کار قرار دادیم، افزود: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی در بودجه در نظر گرفتیم که ۲۰ میلیارد تومان آن برای اعطای تسهیلات به فعالیت‌های تولیدی استان کرمانشاه است.

شریعتمداری اضافه کرد: برای بازسازی و نوسازی واحد‌های تولیدی نیز تخفیف در نرخ تسهیلات اعطایی سیستم بانکی در نظر گرفته شده که سهم استان کرمانشاه را در اختیار آنان قرار می‌دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این باره یادآور شد: از تامین خوراک با نرخ ترجیحی در منطقه با توجه به پتانسیل‌های خوبی که وجود دارد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار