کواکبیان در صحن مجلس:

خجالت می‌کشم بگویم از دولت حمایت کردم/ آمارهای دولت درست نیست

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باتوجه به وضعیت وخیم اقتصادی، خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کردم.
کد خبر: ۲۹۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ - 13June 2018

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصطفی کواکبیان نماینده تهران در مخالفت با کلیت این لایحه اظهار داشت: این لایحه یک سال پیش در مجلس بررسی شده است، وضعیت جدید کشور می‌طلبد این موضوع با توجه به شرایط جدید مورد بررسی قرار گیرد.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: به عنوان نماینده مردم، خدا را شاهد می‌گیرم با توجه به وضعیت اقتصادی خجالت می‌کشم بگویم از این دولت حمایت کردم.

وی با بیان اینکه وضع مبارزه با قاچاق کالا و ارز وخیم است، اظهار داشت: شب می‌خوابیم و روز بلند می‌شویم قیمت دلار افزایش یافته است. معلوم است در این شرایط عده‌ای تشویق به قاچاق ارز می‌شوند.

کواکبیان با اشاره به افزایش ۲۰ میلیونی قیمت خودرو گفت: با این لوایح نمی‌توان وضعیت را سامان داد.

وی اظهار داشت: اسکله‌های غیرقانونی در این لایحه دیده نشده است. منظورم سپاه نیست، آنها اگر چیزی وارد می‌کنند برای مسائل دفاعی خودشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: ما سرمنشاهای اصلی را فراموش کرده و به افراد جزئی می‌پردازیم. ان‌شاءالله آمارهای دولت درست باشد و نرخ قاچاق از ۲۵ میلیون دلار به ۱۵ میلیون دلار رسیده باشد اما وضعیت جامعه به گونه‌ای است که این آمارها درست به نظر نمی‌رسد.

کواکبیان اظهار داشت: گزارش‌هایی داریم که سازمان گمرکات به قاچاق قانونی کالا کمک می‌کند.

وی افزود: پیش از این می‌گفتند «جمشید بسم‌الله» باعث قاچاق ارز و گرانی آن شده است امروز دیگر از «جمشید بسم‌الله» خبری نیست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها