لاهوتی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ورود 20 میلیارد قاچاق به کشور از مبادی رسمی/ مسوولان برای مبارزه با قاچاق کالا عزم جدی ندارند

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحران‌های اقتصادی کشور قاچاق کالا و ارز را از مهم‌ترین موانع تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسوولان برای مبارزه با قاچاق عزم جدی ندارند.
کد خبر: ۲۹۵۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳ - 13June 2018

مسوولان برای مبارزه با قاچاق کالا عزم جدی ندارند/ ورود 20 میلیارد قاچاق به کشور از مبادی رسمی«مهرداد بائوج لاهوتی» نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به مباحث طرح شده در جلسه علنی امروز مجلس مبنی بر بررسی راهکار‌های رونق اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: نمایندگان مجلس علاوه بر جلسه علنی امروز در جلسات کمیسیون‌ها هم به دنبال اتخاذ تدابیری هستند که خلأهای موجود در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به‌طور کامل از میان ببرند؛ لذا موضوع امروز ما قانون مبارزه با قاچاق نیست، بلکه مشکل ما در اراده ضعیف برخی از مسوولان در این زمینه است.

این نماینده خانه ملت با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زده و باعث رکود بازار و تضعیف قدرت تولیدکنندگان داخلی شده است، افزود: بالغ بر 20 میلیارد دلار کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود، این در حالیست که مسوولان به جای بررسی نقاط ضعف در این خصوص و تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی و مبارزه با قاچاقچیان بزرگ و دست‌های پشت پرده در این زمینه، تمام توان خود را صرف مقابله با کوله برانی می‌کنند که خطای آن‌ها از ورود 20 میلیارد دلار در کشور، تنها 500 میلیون دلار است. ما تا موضوع قاچاق کالا را مطرح می‌کنیم، ذهن خیلی از افراد و مسوولان به سمت کوله بران می‌رود. باید معضلات این قاچاق کالا و ارز در کشور را شناسایی و با دانه درشت‌ها و آن‌هایی پشت پرده در این خصوص نقش بسزایی دارند، مبارزه کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود در مجلس شورای اسلامی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بدون نقص دانست و خاطرنشان کرد: ما در متن قانون با مشکل روبه‌رو نیستیم، تنها چالش و مشکل پیش پای اقتصاد کشور، عدم اراده و عزم مسوولان برای مبارزه جدی با ورود هرگونه قاچاق کالا و کالای مشابه با تولیدات داخلی در کشور است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار