پمپئو: کره شمالی در دو سال و نیم آینده برای خلع سلاح هسته‌ای گام‌های اساسی بردارد

یک روز پس از دیدار ترامپ و اون، پمپئو گفت: آمریکا امیدوار است کره شمالی طی دو سال و نیم آتی گام‌هایی اساسی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد.
کد خبر: ۲۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۴ - 13June 2018

پمپئو: کره شمالی در ۲ سال و نیم آینده برای خلع سلاح هسته‌ای گام‌های اساسی برداردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا، یک روز پس از برگزاری نشست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور اظهار داشت: واشنگتن انتظار دارد پیونگ یانگ طی دو سال و نیم، گام‌هایی چشمگیر در مسیر خلع سلاح هسته‌ای بردارد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: شخص او در پیگیری پیشرفت های پیونگ یانگ در این باره، نقش اصلی را بر عهده خواهد داشت. پمپئو همچنین پیش بینی کرد آمریکا و کره شمالی در هفته های آتی، دوباره با یکدیگر تماس خواهند گرفت.

پمپئو همچنین تصریح کرد: ترامپ و کیم جونگ-اون بر سر مسائل زیاد دیگری نیز به توافق رسیده اند، اما در سند امضاشده نهایی اشاره ای به آنها نشده است. وی افزود در گفتگوهای آتی درباره این مسائل رایزنی خواهد شد.

راشا تودی در ادامه می افزاید علی رغم اینکه واشنگتن دیدار ترامپ وکیم جونگ-اون را موفقیت آمیز توصیف کرده است، پمپئو تأکید کرد هنوز کار زیادی در این باره باید انجام شود و راه درازی در پیش است.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی بامداد روز گذشته (سه شنبه) به منظور گفتگو درباره راه‌های عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره، در سنگاپور دیدار کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها