سفیر سابق طالبان در پاکستان:

خارجی‌ها تنها عامل ادامه جنگ در افغانستان هستند

ملاعبدالسلام ضعیف گفت: دولت افغانستان و طالبان هر دو می‌دانند که تنها عامل ادامه جنگ و ناامنی در این کشور حضور نیروهای خارجی است.
کد خبر: ۲۹۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ - 14June 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ملاعبدالسلام ضعیف» سفیر سابق طالبان در پاکستان طی سخنانی اظهار داشت: دولت افغانستان در اعلام آتش‌بس با طالبان، به ادامه درگیری با داعش تاکید کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد که طالبان نیز در اعلام ‌آتش‌بس با دولت افغانستان به ادامه درگیری با نیروهای خارجی مستقر در این کشور اصرار ورزیده است.

سفیر سابق طالبان ادامه داد: این موضوع مخالفت دو طرف را با حضور خارجی‌ها نشان می‌دهد، دو طرف می‌توانند دولت مشترکی را ایجاد کرده و در توسعه افغانستان سهیم شوند.

ضعیف افزود: اگر چه این آتش‌بس برای مدت طولانی نیست اما می‌تواند سرآغازی برای یک تغییر بزرگ و برقراری صلح در افغانستان باشد.

وی تصریح کرد: به جای سقوط باید برای اصلاح دولت افغانستان تلاش شود زیرا برای مقابله با مداخلات کشورهای همسایه و غربی‌ها به یک دولت قوی و با ثبات نیاز داریم.

سفیر طالبان در اسلام‌آباد با انتقاد از طرح اشرف غنی گفت: در طرح پیشنهادی صلح دولت افغانستان هیچ اشاره به خروج نیروهای خارجی از این کشور نشده است.

وی در ادامه عنوان کرد: در طرح پیشنهادی صلح دولت افغانستان هیچ مشوقی برای طالبان وجود ندارد که این گروه به روند صلح تمایل یابد.

ضعیف خاطرنشان کرد که برخی‌ها بر این باورند که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور درگیر جنگ‌های داخلی خواهد ماند، اما این تحلیل درستی نیست.

وی افزود: در حال حاضر روزانه صدها نفر در افغانستان کشته و زخمی می‌شوند در قدم نخست باید این کشتار را متوقف کرد.

سفیر سابق طالبان گفت: آتش‌بس باید تا سه ماه آینده تمدید شود تا با استفاده از این مدت رهبران سیاسی افغانستان اجماع ملی را علیه حضور نیروهای خارجی در افغانستان راه اندازی کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها