رئیس حوزه هنری استان همدان:

ایجاد بانک اطلاعات دفاع مقدس از برنامه‌های مهم حوزه هنری همدان است

رئیس حوزه هنری استان همدان گفت: ایجاد بانک اطلاعات و آرشیو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت پژوهشی خاطرات بیش از 130 مبارز انقلاب از جمله برنامه‌های مهم حوزه هنری همدان است.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳ - 14June 2018

ایجاد بانک اطلاعات دفاع مقدس از برنامه‌های مهم حوزه هنری همدان استبه گزارش دفاع پرس از همدان، «سیدمحمدباقر حسینی‌سیر» رئیس حوزه هنری استان همدان در جمع خبرنگاران با اشاره به 15 سال خدمت حوزه هنری همدان با عنوان طرح «از خرداد تا بهمن» اظهار داشت: امسال چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی است و حوزه هنری در پانزدهمین سال فعالیت خود به صورت خودجوش برنامه‌هایی را برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حوزه هنری همدان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی با سابقه 15 ساله است، افزود: این نهاد انقلابی همگام با انقلاب برای آنچه مورد نیاز بوده در تولید آثار نمایشی و مکتوب اقدام کرده است.

حسینی‌سیر با بیان اینکه در طرح 9 ماهه «خرداد تا بهمن» امسال برنامه‌هایی اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در خردادماه معرفی تولیدات حوزه هنری استان انجام شده و به معرفی و فروش آثار مکتوب، آلبوم و لوح فشرده، فیلم، آثار تجسمی پرداخته می‌شود.

این مسئول گفت: معرفی کارگاه‌ها و سایر فعالیت‌ها با رویکرد توجه به نسل جوان از ابتدای آغاز به کار حوزه استان تاکنون، کارگاه‌های تخصصی، نمایشگاه، اردو، نشست، جشنواره و همایش، اجرای تئاتر و اجرای پروژه‌های عمرانی از برنامه‌های تیرماه است.

رئیس حوزه هنری همدان به پروژه بزرگ و پژوهشی تاریخ شفاهی در مردادماه نیز اشاره کرد و یادآور شد: ایجاد بانک اطلاعات و آرشیو انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ثبت پژوهشی خاطرات بیش از 130 مبارز انقلاب از جمله برنامه‌های مهم حوزه هنری همدان است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه آثار تولیدی تاریخ شفاهی، انقلاب و دفاع مقدس مدنظر است، تصریح کرد: در این زمینه در 6 بخش تک‌نگاری، روز شمار، دانش‌نامه، دایرةالمعارف مصور، بخش شهرستان‌ها و روستاها و بخش موضوعی در استان انجام خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان همدان، دانش‌نامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان را از برنامه‌های مهرماه دانست و افزود: بیش از 200 جلد از دانش‌نامه در دو بخش اصلی و پیوست‌ها شامل 3 دوره قبل از اسلام، دوران اسلامی و دوران معاصر است که تاکنون حدود 200 جلد جمع‌آوری شده، 70 اثر در حال تدوین و 20 اثر در مرحله نهایی است.

وی معرفی افتخارات و دستاوردهای نخبگان استان، معرفی هنرمندانه دستاوردهای انقلاب در زمینه‌های مختلف در استان، آنچه باید باشیم در قالب آینده همدان از دریچه هنر و ادبیات و برپایی نمایشگاه و شب‌های هنر انقلاب از دیگر برنامه‌ها تا بهمن ماه امسال دانست.

حسینی‌سیر در پایان یکی از کارهای خوب حوزه هنری را برگزاری کارگاه‌ها و کارهای پژوهشی عنوان و خاطرنشان کرد: سرگذشت زندگی جانباز سرافراز «باقر سیلواری» از سوی «احسان صدیقی» و تولید مستند تاریخ عکاسی همدان «کیارش کرمی» نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار