مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

محوریت اصلی برگزاری کنگره شهدا الگوسازی برای جوانان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی جمع آوری نزدیک به 520 هزار سند در حوزه دفاع مقدس را از اقدامات مربوط به برگزاری کنگره ملی شهدای استان مرکزی دانست و گفت: مهمترین هدف از برگزاری گنگره شهدا الگوسازی برای نسل جوان جامعه است.
کد خبر: ۲۹۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 14June 2018

محوریت اصلی برگزاری کنگره شهدا، الگوسازی برای جوانان است/جمع آوری 520 هزار سند دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ظهر امروز در سومین جلسه شورای اداری شهرستان تفرش که با محوریت پیگیری کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی برگزار شد با اشاره به عمده فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این کنگره ملی اظهار داشت: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده قرار است که 33 عنوان برنامه در این کنگره اجرایی شود که به منظور رسیدگی و ساماندهی هرچه بیشتر 14 کارگروه و 7 اجلاسیه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تشکیل ستاد پیشینه رزم یکی از مهمترین فعالیت های انجام شده در راستای برگزاری این کنگره ملی است که 100 پژوهشگر در مدت 3 سال مشغول تدوین پروژه های تحقیقاتی مربوط به اهداف کنگره هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: تهیه و تولید بیش از 28 فیلم در حوزه شهدا ازدیگر اقدامات در راستای این کنگره ملی است که 8 مورد از آن با همکاری شبکه افق و به کار گیری از ظرفیت‌های این شبکه در حال انجام  است.

مشایخی با اشاره به تدوین کتاب فرهنگنامه شهدا گفت: تدوین کتاب فرهنگنامه شهدای استان مرکزی از جمله فعالیت‌های شاخص در این حوزه است که با کار تحقیقاتی و پژوهشی 8 ماهه تاکنون اطلاعات مربوط به 3500 شهید استان مرکزی جمع آوری و در این مجموعه تدوین شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی تا به امروز توانسته بیش از 520 هزار سند از دوران دفاع مقدس را جمع آوری کند که هر کدام از آنها می تواند تبدیل به تولیدات دیگر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: در خصوص مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان مرکزی نیز یکی از اقدامات انجام شده تامین تجهیزات و تکمیل بحث محتوایی این مرکز است که ما سعی کردیم در کنار بحث ساخت و ساز، موضوع محتوایی آن را هم مد نظر داشته باشیم.

مشایخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد و مبارزه گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دفاع هم چنان ادامه دارد و امروز ما در جبهه دیگری مشغول مبارزه با دشمنان هستیم از این رو یکی از راهبردهای این حوزه پرداختن به بحث شهدا و ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها