به دنبال تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین؛

ترکیه: سازمان‌ ملل شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینیان را فراهم کند

وزارت خارجه ترکیه به دنبال تصویب قطعنامه حمایت از فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیدواریم دبیرکل سازمان ملل هرچه سریع‌تر شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینیان را فراهم کند.
کد خبر: ۲۹۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱ - 14June 2018

ترکیه: سازمان‌ملل شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینیان رافراهم کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزارت خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) و پس از قطعنامه سازمان ملل در حمایت از فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد باید هرچه سریع‌تر شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینیان را فراهم کرده و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل بیاورد.

در ادامه این بیانیه با ابراز خرسندی از تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد درباره فلسطین آمده است: بار دیگر اعضای جامعه بین المللی که از عقل سلیم برخوردار هستند، ثابت کردند که هیچ‌گاه ملت فلسطین که حق زندگی و حقوق آنها نقض و پایمال می شود را تنها نخواهند گذاشت و در برابر بی عدالتی سکوت نخواهند کرد.

بیانیه مذکور می افزاید: امیدواریم که دبیرکل سازمان ملل متحد هرچه سریع‌تر در راستای این قطعنامه شرایط مجازات عاملان کشتار فلسطینیان را فراهم کرده و اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تأکید کرد: رأی ممتنع برخی از اعضای سازمان ملل در این زمینه قابل تأمل و موجب تعجب است. باید عاملان کشتار فلسطینیان غیرنظامی در تظاهرات مسالمت آمیز محاکمه شوند و تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه در آینده اتخاذ گردد.

بنا بر این گزارش، مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب گذشته پیش‌نویس قطعنامه حمایت بین المللی از مردم فلسطین را با اکثریت آرای ۱۲۰ رای موافق، هشت رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع تصویب کرد.

پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کویت با هدف در نظر گرفتن تدابیری برای حفاظت بین‌المللی از شهروندان فلسطینی در شورای امنیت سازمان ملل رأی گیری و با رأی منفی آمریکا، وتو شده بود.

انتهای پیام/ 191

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار