با حضور امیر دریادار سیاری انجام شد؛

صعود کوهنوردان منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران به قله درفک

تیم کوهنوردی منتخب ارتش جمهوری اسلامی با همراهی امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و تعدادی از جانبازان به قله درفک کوه گیلان صعود کردند.
کد خبر: ۲۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ - 08July 2018

صعود کوهنوردان منتخب ارتش جمهوری اسلامی ایران به قله درفکبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس،‌ تیم کوهنوردی منتخب ارتش جمهوری اسلامی با همراهی امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و تعدادی از جانبازان به قله درفک کوه گیلان صعود کردند.

در این صعود که به منظور گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای صورت گرفت، تیم کوهنوردی منتخب ارتش به قله درفک کوه واقع در شهرستان منجیل استان گیلان صعود کردند.

امیر سرتیپ دوم ستاد جمشید فولادی، رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش درباره این صعود گفت: به منظور گرامیدشت فرهنگ پهلوانی و بالابردن آمادگی جسمانی فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و ایجاد روحیه شادابی و نشاط در آنان، برنامه هایی از جمله کوهنوردی و صعود به قله های مرتفع کشور برنامه ریزی شده که این برنامه ها تا پایان سال بر اساس جدول زمانی از پیش تعیین شده اجرا می گردد.

بنابراین گزارش، قله درفک در ارتفاع ۲۷۳۳ متری رشته کوه البرز غربی در کوه‌های گیلان قرار دارد. نام قله درفک به نقلی از دال فَک (دٌلفَک) آمده‌است که در گویش دیلمی، دال، نام پرنده‌ای است از خانواده عقاب و فَک به معنی آشیان و آشیانه است. بنابراین دالفک، یعنی آشیانه عقاب. اما بر اساس قول دیگری، نام درفک از قوم دربیک آمده که تیره‌ای از ساکنان حوالی دریای خزر بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها