سردار اشتری در جشنواره چادرهای آسمانی:

۷۰ درصد بانوان کشورمان قائل به حفظ حجاب هستند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: بیش از ۷۰ درصد از بانوان کشورمان قائل به عفاف و حجاب هستند؛ حتی کسانی که ظواهر اسلامی را نیز رعایت نمی‌کنند به آرامش و امنیت حجاب اعتراف می‌کنند.
کد خبر: ۲۹۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ - 11July 2018

۷۰ درصد بانوان کشورمان قائل به حفظ حجاب هستندبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در جشنواره ملی چادر‌های آسمانی اظهار داشت: هفته گرامیداشت عفاف و حجاب بهترین ایام برای پرداخت دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی به این مهم است. امروز اگر می‌خواهیم پاسدار ارزش‌های انقلاب باشیم باید به امر عفاف و حجاب بپردازیم.

وی با بیان اینکه وظیفه فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر بر عهده تمام نهادها است، گفت: سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی براساس وظیفه ذاتی و مبانی دینی باید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند. مردمان ما فطرتا با عفاف و حجاب موافق هستند. بیش از ۷۰ درصد از بانوان کشورمان قائل به عفاف و حجاب هستند؛ حتی کسانی که ظواهر اسلامی را نیز رعایت نمی‌کنند به آرامش و امنیت حجاب اعتراف می‌کنند.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب امری فطری است، عنوان کرد: اندک افرادی هستند که با هوشیاری بدحجابی را دنبال می‌کنند. کسانی که خارج از کشور برای بانوان عفیف ما تصمیم می‌گیرند، افرادی سرخورده با مشکلات روحی و روانی هستند که نتوانستند خودشان را با مردم و کشور تطبیق دهند.

وی افزود: دشمنان ایامی را برای تبلیغ بی حجابی انتخاب می‌کنند که تاثیر بر مردم داشته باشد اما وقتی با دقت به زندگی این افراد بپردازیم به شکست آنها پی میبریم. افراد محدودی فریب تبلیغات دشمن را می‌خورند اما ما باید برای اکثریت برنامه داشته باشیم.

سردار اشتری با اشاره به دستگاه‌های فرهنگی عنوان کرد: ۲۶ دستگاه رسمی وظیفه دارند تا ۳۰۰ مصوبه شورای عالی فرهنگی در خصوص عفاف و حجاب را اجرا کنند. این در حالی است که توقع اجرای این امر را تنها از ناجا دارند. قابل ذکر است که این آمار متعلق به چند سال قبل است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مردم باید از تمامی مسوولین، نهادها و دستگاه‌ها، اجرای مصوبات در خصوص عفاف و حجاب را داشته باشند. مسئولین این امر هم وظیفه خودشان را به نوشتن دستورالعمل و نامه کافی ندادند بلکه با اعتقاد قلبی پای کار بیایند. امیدواریم مصوبات شورای عالی فرهنگی بار دیگر احیا شود.

وی در خصوص آسیب‌های اجتماعی گفت: طبق اسناد و شهود در هر مکان و شهری که به مقوله حجاب توجه شده است، امنیت اجتماعی بالا و آسیب اجتماعی کاهش یافته است. جامعه ای که موضوع عفاف و حجاب را سر لوحه کارهای خود قرار داده در آرامش و امنیت بیشتری به سر می‌برد.

سردار اشتری با اشاره به مقوله امنیت اخلاقی و اجتماعی در جامعه اظهار کرد: تقویت امنیت اخلاقی و اجتماعی را باید از جمع خانواده و مراکز تحصیلی آغاز کنیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از همسر شهیدان محمود امان الهی، حسن خسرونژاد و یوسف پیرانه تقدیر شد. همچنین به هفت اثر برتر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره چادرهای آسمانی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها