امیر سیاری در پاسخ به دفاع پرس خبر داد؛

ساخت شناور جدید در کلاس سینا/ «فاتح» به زودی عملیاتی می‌شود

معاون هماهنگ‌کننده ارتش از طراحی و ساخت شناور موشک‌انداز جدیدی در کلاس سینا خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ - 23July 2018

ساخت شناور جدید در کلاس سینا/ فاتح به زودی عملیاتی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب «مجاهدت‌ ارتش در دفاع مقدس» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طراحی و ساخت انواع ناوشکن‌های مختلف سهند و دنا، ناو شیراز و زیردریایی‌ فاتح بیانگر اقتدار نظامی نیروهای مسلح است.

وی در ادامه گفت: زیردریایی فاتح به زودی عملیاتی و به ناوگان دریایی کشور ملحق خواهد شد و همچنین شناور موشک‌انداز جدیدی در کلاس سینا طراحی و ساخته شده است.

دریادار سیاری با اشاره به ماموریت‌هایی که ارتش در حوزه دفاع از کشور بر عهده دارد، افزود: دفاع از مرزها، استقلال کشور و انقلاب اسلامی از جمله ماموریت‌های ارتش است و باید در این راستا توانمندی‌های خود را در عرصه‌های زمینی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی ارتقا دهیم.

معاون هماهنگ کننده آجا تصریح کرد: کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات نیازمند آموزش، تربیت، ارتقای توان، تجهیزات و تاکتیک‌های روز و همچنین برگزاری رزمایش است.

وی با بیان اینکه امروز متناسب با انواع تهدیدات تمهیدات لازم را در سطح نیروها انجام می‌دهیم، افزود: تهدیدات امروز با گذشته بسیار متفاوت است. ما از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه همواره باید استفاده کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه امسال نیز همچون سال‌های گذشته اقدام به برگزاری رزمایش‌های مختلف بزرگ، تخصصی و مشترک می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در دوران فرماندهی نیروی دریایی سالانه بیش از 20 رزمایش تخصصی برگزار می‌کردیم و امروز نیز متناسب با تهدیدات رزمایش‌های تخصصی برگزار می‌کنیم و حتما امسال هم رزمایش‌های متعددی را برگزار خواهیم کرد که البته برخی از رزمایش‌ها بنا به مسائل و شرایطی که وجود دارد رسانه‌ای نمی‌شود.

وی همچنین در خصوص چگونگی نامگذاری ناوشکن‌های نیروی دریایی گفت: اسم ناوشکن‌ها در نیروی دریایی، اسم قلل معروف ایران است؛ دماوند، البرز، سهند، سبلان و دنا نام‌های ناوشکن‌های ایرانی است که یا ساخته شده‌اند و یا مراحل نهایی ساخت را پشت سر می‌گذارند. قطعا ناوشکن بعدی نیروی دریایی ارتش به نام «تفتان» که یکی از قله‌های معروف کشور در سیستان‌وبلوچستان است نامگذاری خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش در ادامه در خصوص نامگذاری ناوشکن جماران نیز گفت: برخی می‌پرسند چرا نام این ناوشکن را «جماران» گذاشتید. دلیل این نامگذاری این است که جماران اولین ناوشکن ساخته شده به دست متخصصان توانمند کشور بود و ما می‌خواستیم هر کس ناوشکن را می‌بیند به یاد جماران بیفتد و هر کسی که به یاد جماران می‌افتد امام خمینی (ره) در ذهنش تداعی می‌شود. همان امامی که به ما گفت روی پای خودتان بایستید.

امیر سیاری ادامه داد: ناوهای موشک‌انداز نیروی دریایی، اسامی شاهنامه‌ای همچون «پیکان»، «جوشن»، «درفش» و «نیزه» دارد و ناوهای پشتیبانی کننده نیروی دریایی به نام بنادر کشور است همچون ناوهای «بوشهر» و «بندرعباس».

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار