جنگنده‌های اف-35 و اف - 22 آمریکا سرانجام در تور روس‌ها گیر افتادند

یک مقام روس از استقرار مقطعی جنگنده نسل پنجم این کشور در سوریه و موفقیت آنها در شناسایی پرواز جنگنده‌های پنهانکار آمریکا در قلمروی هوایی منطقه خبر داد.
کد خبر: ۳۰۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ - 24July 2018

جنگنده‌های اف-35 و اف - 22 آمریکا سرانجام در تور روس‌ها گیر افتادندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک قانونگذار روس فاش کرد که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده «سوخو-57» که اینک در مرحله آزمایش قرار دارد، موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار  «اف-35» و «اف-22» آمریکا شده است.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد»، خبر استقرار سوخو-57 در سوریه و برای مدت کوتاه که در فوریه سال جاری رخ داد موجب تعجب بسیاری از کارشناسان نظامی می‌شود زیرا این جنگنده اینک در دست آزمایش قرار دارد و هنوز وارد ناوگان هوایی روسیه نشده است.

به نوشته دیفنس ورلد، «ولادیمیرگوتنف» قانونگذار عضو دومای روسیه و از اعضای کمیته صنایع هوایی این کشور با فاش کردن این موضوع گفت که استقرار چهار جنگنده سوخو-57 در سوریه برای کشف پرواز  جنگنده‌های پیشرفته آمریکایی و با کمک سامانه‌های الکترونیکی این پرنده‌های روسی بوده است.

این قانونگذار روسی سه شنبه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اظهار داشت: «استقرار این چهار فروند جنگنده آشکارا به ما این امکان را داد تا با استفاده از سامانه‌های ارتباطی آن‌ها بتوانیم اف-22 و اف-35 که در همان قلمروی فضایی پرواز می‌کردند را شناسایی کنیم.»

این مقام روس افزود که سوخو-57 مجهز به رادار و سامانه‌های الکترونیکی می‌تواند حتی جنگنده‌های پنهانکار با سطح مقطع راداری پایین را شناسایی کند.

آنطور که «یوری اسلویسار» مدیرعامل شرکت «یوناتید ایر کرافت» سازنده این جنگنده پیشرفته اعلام کرده، قرار است 12 فروند از این هواپیما در سال 2019 وارد ارتش روسیه شود.

کارشناسان آمریکایی نیز در همین زمینه گفته‌اند که حضور رسمی سوخو-57 می‌تواند شکاف نظامی بین دو کشور را  کم کند.

سوخو- 57  جنگنده نسل پنجم و هواپیمایی دو موتوره و تک‌ کابین با توانایی پرواز ابر پیمایشی و هواپیمای پنهان‌کار روس‌هاست. از این جنگنده هم برای ماموریت‌های برتری هوایی و هم ماموریت‌های حمله به اهداف زمینی استفاده می‌شود. 

این درحالی است که روسیه اینک با استقرار سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-400» در سوریه نیز پرواز هواپیماهای خارجی را شناسایی می‌کند. استقرار این سامانه قدرتمند در سوریه بعد از سقوط یک بمب‌افکن «سوخو - 24» روسیه از سوی «اف-16» ارتش ترکیه صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار