قاری بین‌المللی قرآن:

تمام مشکلات بشریت با اُنس به قرآن حل خواهد شد

مصطفی یادگاری کلید حل مشکلات جامعه را اهتمام خانواده‌ها به تربیت قرآنی دانست و گفت: اگر تربیت قرآنی و دینی داشته باشیم، مشکلات امروزمان بسیار کم‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۱۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 30July 2018

تمام مشکلات بشریت و به‌ویژه مسلمانان، با اُنس گرفتن با قرآن حل خواهد شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، دومین دوره از مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم با عنوان «نور باران»، در فرهنگسرای گلستان در حال برگزاری است و روز اول این مسابقات با داوری شرکت‌کنندگان پسر در رده‌های سنی مختلف به پایان رسید.

مصطفی یادگاری، قاری ممتاز کشور یکی از داوران این دوره از مسابقات درخصوص شرایط مسابقات امسال اظهار داشت: سطح مسابقات امسال به برکت وجود تعداد زیادی از حافظان قرآن بسیار خوب بود. بسیاری از نوجوانانی که در مسابقه شرکت کرده بودند، حافظ قرآن بودند و به همین دلیل کیفیت پاسخگویی‌شان به سوالات بسیار خوب بود. البته به نظر می‌رسد که تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقه کم بود و از این جهت می‌طلبد که نوجوانان بیش‌تری در این مسابقه شرکت کنند. مسابقات در این سطح، با هیجان زیادی برگزار می‌شود که از این جهت قابل تحسین است. البته به کمک هیئت داوران تلاش کردیم تا فضایی فراهم کنیم که تکیه اصلی مسابقه بر روی مفاهیم اصلی قرآنی بچرخد و صرفا سرعت عمل بچه‌ها مورد آزمایش قرار نگیرد.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که بهتر است این مسابقات بیش‌تر دیده شده و در سطح گسترده‌تری برگزار شود. شاید لازم باشد که مسابقه «نور باران» با همین کیفیت در مدارس نیز برگزار شود تا دانش‌آموزان بیش از پیش به یادگیری قرآن ترغیب شوند. مطمئنا این مسابقه قرآنی می‌تواند ظرفیتی برای جذب مخاطب و به ویژه دانش‌آموزان باشد. کیفیت برگزاری مسابقه امسال نسبت به سال گذشته بسیار بالاتر است چرا که تیپ برگزاری آن کمی متفاوت با دیگر مسابقات حفظ قرآن شده است.

یادگاری به قراردادن آیتم‌های مختلف برای سنجش شرکت‌کنندگان و حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: مسابقه امسال در 3 مرحله برگزار شد و تلاش کردیم تا در هر مرحله تمرکز اصلی را بر روی علم حافظان قرار بدهیم. وقتی مرحله اول به پایان رسید، احساس کردم که ما از معلومات بچه‌ها غافل مانده‌ایم بنابراین تلاش کردیم تا در 2 مرحله بعد، ضمن حفظ هیجان مسابقه، توجه بیش‌تری به مفاهیم داشته باشیم. دقت کنید که در مسابقات قرآن باید کسی برگزیده شود که بیش‌تر قرآن یاد گرفته است.

این استاد قرآن و قاری کشور به لزوم توجه بیش‌تر پدر و مادر‌ها به یادگیری قرآن اشاره کرد و گفت: طبیعی است که هر چه قدر جامعه ما قرآنی‌تر باشد، از مشکلات و آفات به دور هستیم. تمام امید و تلاش ما این است که مردم با مفاهیم قرآن آشنا بشوند. دقت کنید که تمام درد‌ها و مشکلات بشریت و به ویژه مسلمانان، به دلیل دوری از قرآن است. اگر ما تربیت قرآنی و دینی داشته باشیم، این مشکلات که اکنون می‌بینیم بسیار کمرنگ‌تر خواهد شد. باید تبلیغات گسترده‌تری بر روی این کار صورت بگیرد تا نوجوانان و جوانان بیش‌تری به این حوزه حذب بشوند. فرهنگسرای گلستان هم با تمام ظرفیت خود نسبت به این امر اهتمام ورزید که خوشبختانه با استقبال خانواده‌ها و توجه آنان به تربیت قرآنی روبه‌رو شد.

گفتنی است، روز دوم داوری این مسابقات، دوشنبه 8 مرداد در بخش خواهران انجام خواهد شد و نفرات برگزیده رده‌های سنی مختلف، در مراسم اختتامیه این مسابقات که چهارشنبه 10 مردادماه برگزار خواهد شد، جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها