امیر فهمیده:

نیروهای مسلح آماده پاسخگویی به هرگونه تهدیدی هستند

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: نیروهای مسلح آمادگی دفاع از کشور و نظام اسلامی را دارند و هرگونه تهدیدی را دفع خواهند کرد.
کد خبر: ۳۰۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰ - 07August 2018

دفاع مقدس کربلای انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شهرکرد، امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره تلاش همه بزرگان، علما و شیعیان بود که برای اولین بار در تاریخ تشیع به دست امام خمینی (ره) در کشور ما ظهور کرد.

امیر فهمیده گفت: این انقلاب وقایع و حوادث بسیاری را به خود دیده که یکی از این حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود که در 31 شهریور 1359 توسط  رژیم بعث عراق و برای نابودی انقلاب اسلامی و این حرکت مهم تاریخ تشیع اتفاق افتاد.

وی گفت: هویت دفاع مقدس با دشمنی استکبار جهانی از یک سو و ایثار و فداکاری جوانان انقلاب و امت مردم مسلمان از سویی دیگر آفریده شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: حماسه دفاع مقدس در ادامه حرکت بسیار زیبای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در کربلا بود و آن انفجار و حماسه احیای دین جد خود حضرت محمد (ص) بود که در نمایشگاه تاریخ ماندگار شد.

این مسئول افزود: ما دفاع مقدس  را کربلای انقلاب اسلامی می‌نامیم که نقش های بسیار زیبایی را دوباره در تاریخ اسلام و تشیع برای نسل های حاضر و بعدی آفرید.

امیر فهمیده خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس یک مدیریت جهادی برمبنای دین و خردمندانه، خطرپذیر و دشمن ستیز در کشور به راه افتاده بود که جمهوری اسلامی توانست با تکیه بر جوانان خود آزمون بزرگ دفاع مقدس را پشت سر گذارد.

این مسئول ادامه داد: حضرت امام خمینی یک فرهنگ دفاعی خاصی را برای حرکت و استمرار این انقلاب اسلامی پایه ریزی کردند و آن تشکیل ارتش، سپاه و بسیج بصورت مردمی بود.

وی گفت: با حمایت همه استکبار جهانی و همه سلاح ها و تجهیزات، رژیم بعثی دست به جنگی نابرابر و تمام عیار علیه انقلاب اسلامی که یک انقلاب نوپا و نوظهور که شعارش استقرار و حاکمیت دین بر جامعه خودش بود و پیام صلح برای جامعه بشریت داشت دست زدند، اما ملت ایران به استکبار جهانی فهماندند این حرکت و این نظام ریشه در یک دین کاملا الهی دارد و به زیبایی یک کربلای دیگر را آفریدند و یک دفاع همه جانبه در عصر خود پایه ریزی شد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: ما امروزه هم شاهد هستیم که این فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت زنده است. اگر آن روز شهید فهمیده ها را داشتیم امروز هم شهید حججی‌ها را داریم.

وی بیان داشت: اکنون با این اندیشه و فرهنگ امام (ره) و با فرماندهی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیروهای مسلح آمادگی دفاع از این کشور و نظام اسلامی را دارند و هرگونه تهدیدی را دفع خواهند کرد.

امیر فهمیده در پایان متذکر شد: نیروهای مسلح با وحدت و یکپارچگی ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و همه آحاد مردم پشت سر رهبر ایستاده‌اند و اکنون که دشمن دشمنی خود را شدیدتر کرده و تهدید سخت را به تهدید نرم و تهدیدهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده است، بداند که این انقلاب صاحب دارد و این مردم و این کشور رهبری مقتدر، آگاه و توانمند دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار