سرلشکر سلیمانی:

مناجات شهید شیخ‌شعاعی در آب اروند به هزاران سال عبادت می‌ارزد

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به مناجات شهید غواص «محمد شیخ‌شعاعی» در هنگامه عملیات گفت: اگر در عالم خلقت جستجو کنید، کمتر عارفی مانند این شهید، در آب مناجات انجام داده است و این الله اکبر و لا الا اله الله به هزاران سال عبادت می‌ارزد.
کد خبر: ۳۰۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ - 10August 2018

مناجات شهید شیخ شعاعی در آب اروند به هزاران سال عبادت می‌ارزدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، سردار سرلشکر «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه در سومین سالگرد روحانی شهید حجت‌الاسلام «محمدشیخ‌شعاعی» و 175 شهید غواص که پنجشنبه شب (18 مردادماه) در بیت‌الزهرای کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز سالگرد شهادت شهید حججی نیز هست، اظهار داشت: امشب در واقع شهید شیخ‌شعاعی میزبان واقعی این مراسم و همچنین میزبان شهید حججی است.

وی افزود: نام و یاد شهدا برای همیشه جاودان شده است و شهیدان این راه در مقابل ظلم چه داعش و یا صدام و حامیان آنها ایستادگی کردند.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: شهید شیخ شعاعی چند خصوصیت خیلی مهم داشت که بعضی از این خصوصیات در بین شهدا عمومیت دارد و برخی از آنها مخصوص این شهید است؛ البته در بین شهدای جنگ که به مرتبه باعظمت شهادت نائل آمدند، این خصوصیات مترتب است.

سرلشکر سلیمانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص گفت: در دوران دفاع مقدس تنها در چند عملیات تجربه خط‌شکنی غواص را داشتیم که اولین تجربه غواصی و عبور از رودخانه اروند، عملیات والفجر 8 بود و طبیعتا عبور از این رودخانه وحشی و با هیبت، بر روی رزمندگان و غواصان باید اثر خاص همراه با ترس را می‌گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در عملیات والفجر 8 دشمن غافلگیر شد و حتی زمانی که رزمندگان ما به ساحل رسیدند، دشمن متوجه حضور آنها نشده بود، افزود: در عملیات دوم که حضور غواصان پررنگ‌تر از عملیات والفجر 8 بود، قبل از ورود غواص‌ها به آب، عملیات لو رفت.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: دشمن در این عملیات تپه های بلندی در میان نخلستان‌ها درست کرده و از بالای آن کاملاً مشرف بر ساحل رودخانه بود و در حالی که عرض رودخانه کم بود، دشمن آتش حجیمی را با دقت بالا روی نیروهای ما می ریخت و بسیاری از غواصان در ساحل و قبل از ورود به آب شهید شدند.

سردار سلیمانی ادامه داد: شرایطی به وجود آمده بود که ما نگران و مضطرب بودیم؛ اما رزمندگان با شوخی و مزاح با یکدیگر صحبت می کردند و من هنگامی که در پشت بی‌سیم صدای همراه با متانت و آرامش فرمانده گردان «حاج احمد امینی» را در حالی که با دشمن فاصله ای حدود 10 یا 15 متر داشت، شنیدم، بارقه‌ امید در من زنده شد.

وی بیان کرد: ما این حرکت یعنی آرامش در میان آتش را نمی‌توانیم جسارت و شجاعت بنامیم، بلکه باید آن را ایمان ابراهیم‌وار بدانیم؛ همان‌گونه که حضرت ابراهیم اطمینان داشت که آتش بر وی اثر نمی گذارد، رزمندگان ما اطمینان داشتند و ترس به خود راه نمی دادند.

این مقام ارشد نظامی افزود: در آن لحظات از داخل آب صدای الله اکبر، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) به گوش می رسید و در حقیقت در میان آب سلاح نبود، بلکه صدا بود؛ یعنی صدای گلوله ای نمی آمد و صدای استغاثه و مناجات به گوش می رسید.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه اگر در عالم خلقت جستجو کنید کمتر عارفی مانند شهید شیخ شعاعی در آب مناجات انجام داده است و ارزش مناجات در آب بسیار بالاست و این الله اکبر و لا الا اله الله به هزاران سال عبادت می ارزد.

وی افزود: این صدایی معمولی نبود، بلکه صدای مقاومت و ایمان و بیان اعتقادات بود و اگر همه توان علمی، عرفانی و اعتقادی را به کار بگیریم، نمی توان روی آن ارزش‌گذاری کرد.

سرلشکر سلیمانی تصریح کرد: شهید شیخ شعاعی سنبل دین حقیقی و حقیقت دین، روحانیت انقلابی و مجاهد، معنویت، رشادت، جهاد و ایستادگی بود و این شهید عزیز افتخار ابدی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها