دمشق تأکید کرد؛

حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس کودکان یمنی «ماهیت وحشی و خون‌ریز این رژیم سرکش» را نشان داد

وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت جنایت تازه ائتلاف سعودی علیه کودکان یمنی تصریح کرد که طرح رژیم عربستان در یمن در برابر اراده پولادین ملت این کشور شکست خواهد خورد.
کد خبر: ۳۰۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ - 10August 2018

حمله ائتلاف سعودی به اتوبوس کودکان یمنی «ماهیت وحشی و خون‌ریز این رژیم سرکش» را نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ائتلاف تحت رهبری سعودی پنج‌شنبه ۱۸ مردادماه (روز گذشته) در اقدامی که مورد تازه جنایات جنگی این ائتلاف توصیف شده است، به یک بازار و اتوبوس حامل دانش‌آموزان قرآنی در یمن حمله کرد.

این جنایت رژیم سعودی محکومیت‌های زیادی را به همراه داشت؛ به گونه‌ای که وزارت خارجه سوریه نیز با انتشار بیانیه‌ای این جنایت را محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه در این زمینه گفت: «جمهوری عربی سوریه جنایت زشتی را که ائتلاف رژیم بنی سعود علیه یک اتوبوس در صعده یمن مرتکب شده، محکوم می‌کند».

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد: «این جنایت هولناک در راستای جنایات مداومی است که رژیم وهابی عربستان علیه فرزندان ملت یمن مرتکب می‌شود».

دمشق اعلام کرد که چنین جنایتی «ماهیت وحشی و خون‌بار این رژیم سرکش را نشان می‌دهد که منبع تفکر گمراه کننده تکفیری و افراطی و حامی اصلی گروه‌های تروریستی است».

وزارت خارجه سوریه همچنین کشور‌هایی را که چنین رژیمی را به ابزار‌های مختلف قتاله مجهز می‌کنند از جمله آمریکا، فرانسه و انگلیس، مسوول نقض آشکار حقوق بین‌الملل و حقوق کودکان دانست.

به گفته این منبع، سوریه همچنین مجددا با ملت یمن ابراز همبستگی و با خانواده‌های کودکان قربانی شده، ابراز هم‌دردی می‌کند و بر این باور است که یقینا طرح عربستان در یمن در برابر اراده پولادین ملت این کشور شکست خواهد خورد.

جنگنده‌های سعودی همچنین روز گذشته شهر «ضحیان» واقع در استان «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند.

پایگاه خبری جنبش انصارالله اعلام کرد که در این حمله، یک بازار در شهر ضحیان هدف قرار گرفت که طی آن ۳۹ شهروند یمنی کشته و ۵۱ تن دیگر زخمی شدند که اغلب آن‌ها کودک بودند.

وزارت بهداشت یمن هم اعلام کرد که در حمله روز پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بازار شهر «ضحیان» واقع در استان شمالی «صعده» و اتوبوس دانش‌آموزان، ۵۰ نفر شهید و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار