رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

بیماری‌های فرهنگی مانع از رشد اقتصادی می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با تشریح رابطه تنگاتنگ فرهنگ و اقتصاد، الگو‌های غلط در جامعه را موجب بیماری‌های فرهنگی دانست و گفت: این عوامل مانع از رشد اقتصادی در کشور می‌شود.
کد خبر: ۳۰۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ - 10August 2018

بیماریهای فرهنگی مانع رشد اقتصادی می شودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، «حسن بنیانیان» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، گفت: وقتی صحبت از کالای فرهنگی می‌کنیم، منظور اعتقادات، ارزش‌ها و الگو‌های رفتاری و نمادین در جامعه است که باید در راستای انقلاب و اسلام در جامعه شکل بگیرد و بی‌توجهی به آن موجب تخریب فرهنگ می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مشکلات فرهنگی در طول تاریخ آسیب‌های جدی به بخش اقتصاد کشور تحمیل کرده است؛ برای مثال مشکل قاچاق کالا در کشور ریشه فرهنگی دارد و آن تقاضای جامعه به سمت کالا‌های خارجی است.

به گفته بنیانیان، این حجم از دلبستگی به کالای خارجی از نبود اعتماد به خود ناشی می‌شود و در بسیاری از موارد نام‌های تجاری فارسی با حروف انگلیسی نوشته می‌شود تا جذاب باشد.

وی افزود: بدون شک تا زمانی که آسیب‌های بخش‌های فرهنگی حل نشود، شاهد پیشرفت‌های اقتصادی نخواهیم بود.

وی مصرف‌زدگی در جامعه را ناشی از باور‌های غلط فرهنگی در کشور دانست و گفت: میل به مصرف ریشه در کمبود‌های شخصیتی افراد دارد که احساس می‌کنند با مصرف و تجمل‌گرایی می‌توانند برای خود عیار ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نقش برخی از رسانه‌ها در اشاعه این باور اشتباه، گفت: برای مثال، صدا و سیما در برنامه‌های خود در قالب قرعه کشی‌های متفاوت میل مردم را به سمت پول بادآورده سوق می‌دهد.

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار