نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره جنایات سعودی‌ها در صعده یمن

شورای امنیت با همراهی انگلیس و آمریکا با متجاوزان سعودی، از کنار جنایات ائتلاف سعودی در یمن گذشت.
کد خبر: ۳۰۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹ - 10August 2018

نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره جنایات سعودی‌ها در صعده یمنبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشست شورای امنیت با موضوع بررسی جنایت سعودی‌ها در یمن حتی یک بیانیه مطبوعاتی هم نداشت.

در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل با موضوع جنایت جدید عربستان در یمن که پشت در‌های بسته برگزار شد سفیر انگلیس که رئیس دوره‌ای شورای امنیت است به یک ابراز تاسف و درخواست تحقیق بسنده کرد.

پیشتر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته بود عربستان خودش از خودش تحقیق کند. آمریکا با انجام تحقیقات مستقل در این باره مخالف است.

در حالی که جامعه بین‌الملل بر روی مستقل یا غیرمستقل بودن تحقیقات در خصوص حمله سعودی‌ها به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی بحث دارد، شورای امنیت انجام تحقیقات موثق در خصوص این حادثه را خواستار شده است.

پنتاگون هم در بیانیه‌ای برای فرار از جنایت جنگی سعودی‌ها در یمن گفته بود حمایت نظامی ارتش آمریکا از شرکای کاخ سفید به کاهش تلفات غیرنظامیان منجر می‌شود.

در این بیانیه آمده است پشتیبانی ما از این ائتلاف در خصوص سوختگیری هوایی و پشتیبانی اطلاعاتی برای کمک به شرکای ما در تامین امنیت مرز‌های خود از حملات مرزی از حوثی‌ها (جنبش انصارالله) است.

شمار شهدا و زخمی‌های جنایت رژیم سعودی در حمله به اتوبوس دانش آموزان در ضحیان استان صعده به ۱۳۱ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها