سردار یزدی خبر داد؛

تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام محرم

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: پیکر‌های مطهر ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، ۲۲ شهریورماه از درب دانشگاه تهران تا معراج شهدا تشییع خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ - 08September 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، در نشست خبری پیرامون مراسم تشییع ۱۳۵ شهید گمنام دفاع مقدس که در محل ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، اظهار داشت: مراسم وداع با این شهدا، ۲۱ شهریورماه طی مراسمی تحت عنوان «شبی با شهدا» با حضور مردم شهیدپرور و مقامات لشکری و کشوری بعد از نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم تشییع این شهیدان، پنج‌شنبه ۲۲ شهریور‌ماه با حضور مقامات لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر و سایر مقامات اعم از مسؤولان قوای قضاییه و مقننه، ساعت ۹ صبح از درب اصلی دانشگاه تهران تا معراج شهدا برگزار خواهد شد.

تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام محرم

دبیر ستاد اجرایی مراسم تشییع ۱۳۵ شهید گمنام عنوان کرد: افتخار اجرای مراسم تشییع شهدای گمنام نصیب سپاه محمد رسول‌الله (ص) شده است و دلاورمردان ارتش، بسیج و نیروی انتظامی هم ما را در اجرای هرچه بهتر این مراسم یاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: پیکرهای مطهر ۱۳۵ شهید در تفحص‌های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر یک، سومار کشف شده‌اند. هویت پیکرهای ۱۷ شهید در جمع این شهدا شناسایی شده است که طی روز‌های آینده به خانواده‌هایشان تحویل خواهیم داد. شناسایی هویت پیکرهای ۴۵ شهید دیگر نیز در دست اقدام است.

سردار یزدی در خصوص مراسم خاکسپاری این شهدا، گفت: پیکرهای برخی از شهدای تازه شناسایی شده متعلق به آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران است که در ۲۶ شهویورماه مصادف با هفتم ماه محرم به استان‌های مذکور جهت تشییع و خاکسپاری ارسال خواهند شد. سپاه هر استان میزبانی از پیکر مطهر شهدا را برعهده دارد.

تشییع پیکرهای ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ایام محرم

دبیر ستاد اجرایی مراسم تشییع ۱۳۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از شناسایی هویت پیکر هفت شهید دوران دفاع مقدس متعلق به تهران خبر داد و افزود: دشمنان کیان ما را نشانه گرفته‌اند. ملت ایران با حضور در این مراسم تودهنی بر دهان دشمن می‌زنند. دشمنان پیام حضور گسترده مردم در این مراسم را دریافت خواهند کرد. این حضور گسترده همچنین به مسوولین نیز پیام دارد که آن‌ها بیش از پیش به ملت ایران خدمت کنند.

وی با اشاره به شایعه مبنی بر امکان وجود پیکر سربازان عراقی در میان پیکر شهدای گمنام، گفت: به فناوری تشخیص DNA شهدا دست یافته‌ایم. در دنیا از محدود کشور‌هایی هستیم که می‌توانیم با یک آزمایش محل بزرگ شدن شهید را تشخیص دهیم. ما همچنین به کشور‌هایی همچون سوریه، عراق و افغانستان در جهت شناسایی پیکر شهدایشان کمک کردیم. از این رو این شایعه صحت ندارد.

سردار یزدی در پایان، با بیان این که تحریم تاثیری بر تفحص و شناسایی شهدا نگذاشته است، عنوان کرد: در تهیه ابزار جهت تفحص شهدا مشکلی نداریم. از سوی، دیگر تفحص کنندگان ارتباط معنوی با شهدا برقرار می‌کنند. از این رو با توکل بر خدا و یاری شهدا، پیکر مطهر شهدا تفحص می‌شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار