دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

شهیدی که هیچ هراسی از دست‌نشاندگان آمریکا نداشت/ ماجرای منع استفاده از یک نماد غربی

شهید مدنی در نماز جماعت به مبارزه علنی با رژیم پهلوی پرداخت. وی در یک سخنرانی گفت که هر کس کلاه پهلوی بگذارد، دیگر برای نماز جماعت به مسجد نیاید.
کد خبر: ۳۰۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ - 10September 2018

شهیدی که استفاده از کلاه پهلوی را در نماز جماعت ممنوع کردگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: بیستم شهریورماه سال‌روز شهادت مظلومانه شهید محراب آیت‌الله سید اسدالله مدنی امام جمعه و نماینده حضرت امام (ره) در تبریز است. آیت‌الله مدنی چهار سال در محضر امام خمینی (ره) از دروس فلسفه، عرفان و اخلاق ایشان بهره فراوان برد و همین درس نیز موجب شد، امام را در مقام عمل بالاتر و برتر از مرز علم بیابد.

شهید آیت‌الله مدنى از جمله روحانیان برجسته­‌اى بود که به عنوان نخستین روحانى در نجف اشرف، علیه دستگیرى امام راحل و کشتار مردم در ۱۵ خرداد عکس­‌العمل نشان داد و از آن پس مبارزات خود را علیه رژیم پهلوى شروع کرد.

بعد از عزیمت به ایران در سال ۱۳۴۹ شعاع مبارزات خود را وسعت بخشید و در سال ۱۳۵۴ از خرم آباد لرستان به نورآباد ممسنى فارس و سپس به گنبد کاووس و از آنجا به بندر کنگان تبعید شد.

شهید محراب در دوران اوج‌­گیرى انقلاب اسلامى از تبعید رها شد و به قم رفت. شهید مدنی در نماز جماعت به مبارزه علنی با رژیم پهلوی می‌پرداخت؛ تاجایی‌که در یک سخنرانی به صراحت اعلام کرد که هر کس کلاه پهلوی بگذارد، برای ادای نماز جماعت به مسجد نیاید.

وی پس از پیروزى انقلاب اسلامى راهى همدان شد و سپس توسط مردم شهیدپرور همدان به نمایندگى مجلس خبرگان نائل آمد.

پس از شهادت آیت‌الله قاضى طباطبائى نخستین امام جمعه تبریز از سوى امام امت به عنوان نماینده و امام جمعه تبریز انتخاب شد.

انتخاب وی به امامت جمعه و نمایندگى حضرت امام (ره) مقارن بود با فعالیت‌­هاى ضد انقلابى گروهک‌­ها در آذربایجان، بالاخص گروهک خلق مسلمان که شهید مدنی با درایت خاص و بینش عمیق، ریشه این جریانات را شناخت و قبل از آن که کام استعمار از این توطئه شیرین شود آن را تلخ کرد و ناکام ساخت.

شهید محراب آیت‌الله مدنى همچون دیگر شهداى خونین محراب از پایگاه خاصى در قلوب مردم مسلمان کشورمان مخصوصاً در نزد اهالى شهرهاى استان خود برخوردار بود و به عنوان استوانه­ قیام و انقلاب به شمار می‌­رفت.

دشمنان قسم خورده انقلاب با از بین بردن این استوانه‌­هاى استوار سعى داشتند تا مردم را از انقلاب و امام دور کنند؛ چرا که مردم حق را از باطل توسط این روحانیان تشخیص می‌­دادند. بسیج توده­اى مردم نیز توسط مهره‌های اصلی انقلاب انجام می‌شد از این رو دشمن در صدد برآمد تا این ریسمان­‌ها را از دست مردم درآوردند.

پس از اتمام نماز جماعت، عده‌ای از ماموران شهربانی که عازم جبهه بودند از آیت‌الله مدنی درخواست کردند تا ۲ رکعت نماز جماعت قرائت کند. در این بین یکی از منافقین به سمت آیت‌الله مدنی رفت و نماز را قطع کرد. قبل از اینکه اطرافیان به سمت مهاجم بیایند، وی ضامن نارنجک را کشید. این یار امام (ره) بر اثر انفجار نارنجک به شهادت رسید.

امام راحل در خصوص شهید مدنی فرمودند: «هر پرچمى از دست تواناى سردارى بیافتد، سردار دیگرى آن را برداشته و به میدان آید و با قدرت بیشتر در حفظ پرچم اسلامى به کوشش برخیزد.»

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار