یادداشت/

«فتح» و «نصر» برای ارتش

اهدای دو نشان مهم نظامی از سوی فرمانده معظم کل قوا به دو فرمانده ارشد ارتشی، نشان می‌دهد که ارتش با توسعه ماموریت‌ها توانسته عمق دفاعی خود را افزایش دهد و با کسب آمادگی لازم برای انجام ماموریت‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران، در آستانه ورود به دوره ارتش تراز انقلاب اسلامی قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۰۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ - 11September 2018

فتح و نصر برای ارتشگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ امیر سیاری معاون هماهنگ کننده و فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش و امیر شاه‌صفی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک سال گذشته موفق به دریافت نشان فتح و نشان نصر از سوی فرمانده معظم کل قوا شدند.

به نظر می‌رسد امیر سیاری تنها فرمانده ارتشی است که به پاس انجام ماموریت‌ها و تلاش‌ها در دوران بعد از دفاع مقدس، مفتخر به دریافت نشان فتح شده است. ضمن اینکه امیر شاه‌صفی نیز با دریافت نشان نصر، نامش در کنار بزرگانی از ارتش همچون سرلشکران فلاحی، نامجوی، ظهیرنژاد و سلیمی که پیش از این موفق به دریافت نشان نصر شده بودند، قرار گرفت.

نشان‌های فتح و نصر، دو نشان عالی نظامی هستند که تنها از سوی فرمانده معظم کل قوا به فرماندهان نظامی اهدا می‌شود. نشان فتح برای ارج نهادن به انجام موفقیت آمیز ماموریت‌های نظامی و نشان نصر برای تقدیر از فرماندهان به دلیل پشتیبانی و کمک‌رسانی است.

اعطای این دو نشان مهم نظامی از سوی فرمانده معظم کل قوا به دو فرمانده ارشد ارتش، نشان می‌دهد که ارتش توانسته در سال‌های اخیر عمق دفاعی خود را با توسعه ماموریت‌های دفاعی و غیردفاعی، افزایش دهد و نقش مهمی در تامین امنیت کشورمان در فراسوی مرزها داشته باشد.

نیروی هوایی ارتش علیرغم تحریم‌ها، کمبودها و محدودیت‌هایی که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با آن روبرو بوده، توانسته است ماموریت‌های مختلفی از جمله ارسال کمک‌های ایران به مردم مسلمان میانمار، کمک‌رسانی در زلزله‌های بم و سرپل ذهاب، امدادرسانی در جریان سیل پاکستان در سال 2010 و انتقال پیکرهای شهدای حادثه منا را به صورت داوطلبانه به انجام برساند و ضمن انجام ماموریت‌های دفاعی و نظامی، یاری‌رسان مردم مسلمان کشورهای منطقه و مردم و دستگاه‌های امدادرسان کشورمان باشد. ضمن اینکه در سال‌های اخیر جنگنده‌های ارتش به بمباران مواضع گروه تروریستی داعش پرداختند. این اقدامات مهم که نقش یاری‌دهنده ارتش را نشان می‌دهد در دوره فرماندهی امیر شاه‌صفی انجام گرفته است.

نیروی دریایی ارتش نیز توانسته با انجام ماموریت‌هایی از جمله اعزام بیش از 55 ناوگروه به آب‌های آزاد جهان و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در آن آب‌ها، توسعه و آبادانی سواحل مکران، ساخت ناوشکن‌های جماران و دماوند و ارتقای تجهیزات دریایی این نیرو به یک نیروی راهبردی در سطح نیروهای مسلح تبدیل شود. نیروی دریایی که در دهه‌های گذشته ماموریتش حضور در آب‌های سبز بود، توانسته به آب‌های آبی و آزاد راه پیدا کند و تعجب بسیاری از کشورها را برانگیزد و در امر دیپلماسی دفاعی و نمایش توان دفاعی کشورمان هم پیشگام باشد. بیشتر این اقدامات مهم در دوره فرماندهی امیر سیاری در نداجا تحقق یافته است.

اقدامات فوق که توسط دو نیروی ارتش و با هدایت امیران سیاری و شاه‌صفی انجام گرفته و اهدا دو نشان مهم نظامی یعنی فتح و نصر به این دو فرمانده ارشد ارتشی، نشان می‌دهد که ارتش جمهوری اسلامی ایران به ارتش تراز انقلاب اسلامی نزدیک شده و این مهم با تبدیل شدن نیروهای ارتش به نیروهای نظامی تراز انقلاب اسلامی میسر خواهد شد تا ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه یک ارتش مکتبی است، به یک ارتش تراز انقلاب اسلامی نیز تبدیل شود.

اهدای این دو مدال از سوی فرمانده معظم کل قوا به ارتش، نوید این را هم می‌دهد که ارتش مهیای حضور در ماموریت‌های انقلابی نظام جمهوری اسلامی ایران است؛ همانطور که فرمانده کل آجا اعلام کرده بود که ارتش آماده نبرد با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها