امیر ولی‌وند زمانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«دافوس» مرکز بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس است

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این دانشگاه مرکز بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان ارتش است.
کد خبر: ۳۰۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 12September 2018

«دافوس» مرکز بهره‌گیری از تجربیات پیشکسوتان دفاع مقدس استامیر سرتیپ دوم «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: کسانی را که اکنون به عنوان پیشکسوت دفاع مقدس می‌شناسیم، جوانانی بودند که در سال‌های دفاع مقدس از زندگی، خانواده، فرزند و همه چیز گسسته و به جبهه‌های نبرد پیوسته بودند.

وی افزود: آن جوانان با همکاری و تلاش، چه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و چه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج، توانستند کارهای بزرگی انجام بدهند و با تمام کمبودها، نبودها و تحریم‌ها در مقابل امکانات بسیار زیادی که دشمنان داشتند (تاکید داریم که بگوییم دشمنان، چرا که ما معتقدیم تنها صدام در برابر ما قرار نداشت، بلکه بیش از 30 کشور هم که از صدام حمایت می‌کردند، در برابر ما بودند) بایستند و به پیروزی برسند.

امیر ولی‌وند زمانی عنوان کرد: پیشکسوتان دفاع مقدس کوله‌باری از تجربیات گران‌بها و گران‌سنگ به همراه دارند که می‌توانند در تمامی عرصه‌ها کمک‌کننده باشند. وقتی ما جنگ تحمیلی را با موفقیت و سربلندی پشت سر گذاشتیم، قطعاً می‌توانیم با بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه‌ها موفق باشیم و همانگونه که در دفاع مقدس برای مردم منطقه و بلکه جهان الگو شدیم، اکنون نیز می‌توانیم در عرصه‌های مختلف همچون اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی زیست محیطی الگو و نمونه باشیم.

وی با بیان اینکه اگر از تجربیات پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دوران دفاع مقدس بهره بگیریم، موفق خواهیم شد، گفت: بنده افتخار داشتم که چند سال در دفاع مقدس و عملیات‌های آن حضور داشته باشم، اما هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهم که عنوان پیشکسوت را به خود اطلاق کنم؛ چرا که افراد بسیار زیادی چه در ارتش و چه در سپاه و بسیج بودند که بسیار فعال‌تر و اثرگذارتر از بنده بودند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد (دافوس) ارتش از تمامی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در تمامی عرصه‌های دفاعی و نظامی بهره می‌گیرد و هیچ وقت آنان را فراموش نمی‌کند و همیشه برایشان ارزش و احترام قائل است. امیدواریم که بتوانیم تجربیات، اندوخته‌ها، دانش و میراث گران‌بهای پیشکسوتان خون و شهادت را به خوبی به نسل جوانی که در این دانشگاه در حال آموختن دانش نظامی هستند، منتقل کنیم.

امیر ولی‌وند زمانی همچنین بیان داشت: دفاع مقدس تنها یک عرصه نظامی و دفاعی نبود، بلکه تمامی عرصه‌ها را در بر می‌گرفت؛ از این رو پیشکسوتان دفاع مقدس علاوه بر عرصه نظامی در دیگر عرصه‌ها هم می‌توانند نقش‌آفرین و موثر باشند و اندوخته‌های خود را در اختیار تمامی نهادها و گروه‌ها قرار بدهند و آن‌ها نیز به خوبی از این تجربیات بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: یکی از بهترین عرصه‌های دفاع مقدس که می‌توان از آن درس‌ها گرفت و بهره‌ها جست، عرصه مدیریتی و فرماندهی است. آن کسانی که در آن شرایط سخت و در آن جنگ نابرابر و نامتقارن توانستند فرماندهی بکنند، قطعاً امروز نیز تجارب آن‌ها می‌تواند راهگشای فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران کشوری و لشکری باشد؛ لذا لازم است مدیران و مسئولان از تجارب مدیریتی و فرماندهی دفاع مقدس که همراه با روحیه جهادی بود، درس بگیرند. این بهره‌گیری تجربه می‌تواند با انتخاب فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به عنوان مشاور هم صورت بگیرد.

فرمانده دافوس ارتش در پایان عنوان کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران هرساله برنامه تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت را برگزار می‌کند که نیمه شهریور امسال نیز این برنامه برگزار شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها