توصیه‌های فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در آستانه فعالیت هیئات در سطح شهر

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در همایش «پیام‌آوران عاشورایی» در جمع فعالین هیئات بیرجند توصیه‌هایی برای حضور و عزاداری بهتر به مدیران هیئات کرد.
کد خبر: ۳۰۸۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴ - 13September 2018

توصیه‌های فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در آستانه فعالیت هیئات در سطح شهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «مجید شجاع» فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز در همایش «پیام‌آوران عاشورایی» در دانشگاه پیام نور بیرجند، اظهار داشت: امیرالمؤمنین در نامه به مالک اشتر حقوق حکومت‌ها را و وظایف حاکمان و مردم را مشخص کرده است.

وی افزود: بخشی از وظایف نیروی انتظامی تأمین امنیت عمومی و آسایش اجتماعی است که این، مگر با همکاری همه آحاد مردم محقق نمی‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برخی در این ایام به مسائل خرافی مثل قمه‌زنی و مشق شمشیر در مراسمات ورود می‌کنند که در شأن امام حسین نیست، بیان داشت: در عمده شبکه‌های معاند و اجتماعی، با فرارسیدن ایام عزاداری فعالیت کانال‌های غیراخلاقی رشد چشمگیری دارد.

شجاع اعلام کرد: همه این فعالیت‌های شما به‌نوعی بحث مقابله با این تهاجمات دشمن است که به دنبال حضور کمرنگ‌تر جوانان هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسمات و به‌گونه‌ای نباشد که سخنرانان توهینی به اعتقادات سایر مذاهب کند چراکه روابط برادرانه‌ای بین شیعه و سنی برقرار است، گفت: رعایت حقوق سایر شهروندان و همسایه‌ها به‌گونه‌ای باشد که مزاحمتی نباشد.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد: گاهی اوقات در ورود دسته‌های عزاداری در روز عاشورا به قتله‌گاه رقابت شکل می‌گیرد و این خوب نیست، ما به دنبال آن هستیم که شرایط طوری باشد که همه بتوانند خوب عزاداری کنند.

شجاع توصیه کرد: برای کفش‌ها حتماً از مشمع‌های رنگی شفاف استفاده کنید و اگر دوربین مداربسته در هیئات دارید، دوربین‌های نصب‌شده را بازبینی کنید و ایرادات را رفع کنید.

وی با بیان اینکه در تمام هیئات همراهی لازم ر با بسیجیان و مسئولین هیئت داریم، گفت: هر موردی که مسائل امنیتی پیش آمد گزارش دهید.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته حضور جوانان خیلی خوب بود و این نکته قابل‌توجهی است لازم است.

شجاع با مهم دانستن ظاهر افرادی که در هیئات قرار می‌گیرند، گفت: مقداری روی ظاهر این افراد کار بشود که لباس‌های نامتعارف استفاده نشود و به‌گونه‌ای تذکر دهید که از دستگاه امام حسین فاصله نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین می‌گوید برای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرده‌ام و باید این موارد تذکر داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار