تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین و روسیه به‌دلیل نقض تحریم‌های کره شمالی

ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه یک شرکت فناوری چینی، رئیس اهل کره شمالی این شرکت و شعبه روسی آن اعمال کرده است.
کد خبر: ۳۰۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ - 14September 2018

تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین و روسیه به‌دلیل نقض تحریم‌های کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، ایالات متحده روز پنج‌شنبه یک شرکت فناوری چینی، مدیر عامل اهل کره شمالی آن و شعبه روسی این شرکت را به اتهام انتقال غیرقانونی منابع مالی به کره شمالی و نقض تحریم‌های آمریکا، با تحریم‌های جدیدی مجازات کرده است.

بر اساس این گزارش وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: تحریم‌های جدید شرکت چینی «یانبیان سیلور استار»، جونگ سونگ هووا مدیر عامل آن که اهل کره شمالی است و شرکت ولاسیس سیلور استار که شعبه روسی این شرکت به شمار می رود، را هدف قرار داده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: این اقدامات با هدف توقف انتقال غیرقانونی درآمدهای این شرکت به کره شمالی بوده است.

منوچین در ادامه به شرکت‌های سراسر جهان هشدار داده است که اقدامات محتاطانه و پیشگیرانه‌ای را اتخاذ کنند تا مطمئن شوند نیروی کار کره شمالی را برای انجام پروژه‌های فناوری اطلاعات استخدام نخواهند کرد.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز اعلام کرد: این اقدام مطابق با عزم قاطع آمریکا برای اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی با هدف خلع سلاح کامل شبه جزیره کره است.

دولت ترامپ وعده داده است تا تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را برای متقاعد کردن رهبران کره شمالی با هدف پایبندی به تعهدات خلع سلاح هسته‌ای همچنان حفظ خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه ژوئن در سنگاپور دیدار کردند. در این دیدار رهبر کره شمالی قول داده است تا برای خلع سلاح شبه جزیره کره همکاری کند.

واشنگتن همچنین روسیه را به نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی متهم کرده است. آمریکا مدعی است که روسیه به کارگران کره شمالی اجازه کار و فعالیت می‌دهد که این اقدامات مغایر با تحریم‌های سازمان ملل است. روسیه این اتهامات را رد کرده است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار