سفیر روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا راه به جایی نمی‌برد

سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر اینکه تنها قربانی تحریم‌های جدید واشنگتن علیه مسکو شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه هستند، مشارکت در عرصه مبارزه با تروریسم را برای هر دو کشور مهم دانست.
کد خبر: ۳۰۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ - 14September 2018

سفیر روسیه: تحریم‌های جدید آمریکا راه به جایی نمی‌بردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده در جمع خبرنگاران اعلام کرد: روابط واشنگن و مسکو به‌طور بی‌سابقه‌ای در پایین‌ترین سطح قرار دارد که این وضعیت نه‌تنها نادرست و غیرمعمول است، بلکه مغایر با منافع ملی دو کشور و منافع کل جهان است.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، سیاستمداران واشنگتن از موضوع تجدیدنظر در روابط با مسکو، تنها برای پیشبرد اهداف خویش در مبارزات سیاسی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره استفاده می‌کنند و این مسئله اصلا به نفع روابط آمریکا و روسیه نیست.

آنتونوف معتقد است که اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه راه به جایی ندارد و تنها قربانیان آن شرکت‌های آمریکایی خواهند بود که در روسیه فعالیت دارند.

وی افزود: «در حال حاضر حدود سه هزار شرکت با سرمایه‌های آمریکایی در روسیه فعالیت می‌کنند که در آنها بیش از 180 هزار نفر مشغول به کار هستند و مجموع دارایی‌های آنها نزدیک به 75 میلیارد دلار است.»

این دیپلمات یادآور شد که رهبران دو کشور در نشست خود در هلسینکی خواستار ایجاد گروه بلندپایه‌ای از مقامات تجاری روسی و آمریکایی برای ایجاد شرایط مناسب برای توسعه روابط تجاری و سرمایه‌گذاری های مشترک شدند و در حال حاضر اقدامات برای اجرای این ابتکارعمل در حال انجام است.

سفیر روسیه همچنین تاکید کرد که دولت جدید آمریکا و مقامات مسکو امکان مشارکت سازنده در زمینه مبارزه مشترک با تروریسم را دارند که نمونه بارز آن، تبادل اطلاعاتی است که باعث شد تا از اقدام تروریستی در شهر سن‌پترزبورگ در اکتبر سال 2017 جلوگیری شود. به گفته وی، در نشست سران هلسینکی رئیس جمهوری روسیه به همتای آمریکایی خود پیشنهاد ایجاد گروه کاری ضدترور را داد این مسئله در مرکز توجه گفت‌وگوهای دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور دونالد ترامپ در مسائل امنیت ملی نیز قرار داشت.

آناتولی آنتونوف گفت: روسیه از آمریکا انتظار دارد تا گفت‌وگوهای دوجانبه درباره ثبات راهبردی معاونین وزرای خارجه دو کشور همچنان ادامه پیدا کند. طرف روسی آمادگی خود برای انجام چنین مذاکراتی بر اساس توافق روسای جمهوری دو کشور را اعلام کرده و منتظر است تا طرف آمریکایی، اقدام سازنده‌ای در این رابطه انجام دهد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها