دفاع پرس بررسی کرد؛

آیا «جمال خاشقچی» قربانی دلارهای نفتی شد؟

از زمان شکل‌گیری رژیم پادشاهی آل سعود، کشتار مخالفین و جنایت علیه مردم بی‌گناه جزو لاینفک این رژیم بوده است. «جمال خاشقچی» که از منتقدان بن سلمان بود به واسطه دلارهای نفتی جسدش مثله شد.
کد خبر: ۳۱۲۶۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ - 08October 2018

«جمال خاشقجی» قربانی دلارهای نفتیگروه بین‌الملل دفاع پرس: آلبرت انیشتین یک جمله معروف دارد و می‌گوید: «دو چیز را پایانی نیست؛ یکی جهان هستی و دیگری حماقت انسان. البته در مورد دومی مطمئن نیستم!» البته باید در اوضاع کنونی جهان جنایات و ددمنشی‌های آل سعود هم به آن اضافه کرد.

خاندان آل سعود برای تشکیل یک حکومت پادشاهی و موروثی و تحمیل آن بر مردم شبه جزیره حجاز، راهی جز شعله‌ور کردن آتش جنگ و اشغال مناطق مختلف را پیش روی خود ندیدند. به سرعت شبه جزیره حجاز را تحت سلطه خود در آوردند و در این راه دست به جنایات هولناکی زدند.

با نگاهی اجمالی به تاریخ تاسیس رژیم سلطنتی آل سعود، پی می‌بریم که کشتار و سر بریدن، اساس و پایه این رژیم پادشاهی را تشکیل داده و کوچکترین جنایت این رژیم قربانی کردن صد‌ها نفر از مسلمانان و بزرگترین جنایت آنها هم از ده‌ها هزار نفر فراتر می‌رود.

اگر بخواهیم به کارنامه‌ای از جنایات آل سعود بپردازیم شاید باید هزاران صفحه نوشت تا گوشه کوچکی از این جنایات به گوش مردم جهان برسد. ریشه بقای پادشاهان سعودی سرکوب و ارعاب مردم خودشان بوده است؛ «تهامه و عسیر» کشتار 50 هزار نفر، «تربه» کشتار 40 هزار مسلمان، «القصیم»، کشتار 37 هزار مسلمان، «بنی‌مالک» در طائف و قتل عام 7 هزار مسلمان و تخریب 70 روستا، سرکوب قبایل «بنی‌عطیه، الحویطات و جهینه» و کشتار بیش از 7 هزار مسلمان و آوارگی هزاران نفر، «النیصیه، الوقید و الجثامیه» و کشتار 10 هزار مسلمان از اهالی حائل و کشتار حدود 7 هزار حاجی از کشور‌های مختلف که حدود 500 حاجی ایرانی در مشعر منا در موسم حج (حج 94) به شهادت رسیدند.

این رژیم پادشاهی حتی توانسته است این جنایات و کشتار انسان‌های بی‌گناه را هم به خارج از مرز‌های خودش صادر کند. حمایت مالی و پشتیبانی سیاسی، تسلیحاتی و رسانه‌ای از تروریست‌ها و تکفیری‌ها در جهان از جمله افغانستان، عراق، سوریه، مصر، لیبی، یمن و حتی برخی از کشور‌های قاره اروپا و آمریکا از شاهکارهای آل سعود است. علاوه بر این، آل سعود بیش از ده‌ها هزار انسان بی‌گناه را به طور مستقیم که شمار زیادی از آن‌ها زن و کودک بودند در جریان جنگ علیه یمن به قتل رسانده و حدود صد‌ها هزار نفر را هم مجروح کرده است.

همچنین در بحران اخیر سوریه، آل سعود و همپیمانانشان متهم ردیف اول کشتار صد‌ها هزاران سوری و زخمی شدن میلیون‌ها نفر و به طبع آن آواره شدن میلیون‌ها نفر در داخل و خارج سوریه هستند. جنایات آل سعود به همین جا ختم نمی‌شود؛ سعودی‍‌ها در عراق، مصر، تونس و لیبی و حادثه 11 سپتامبر نیویورک در آمریکا- که پرونده دخالت عربستان سعودی در این حملات به لطف دلار‌های نفتی بسته شده است و حتی با وجود شکایت‌های خانواده‌های قربانیان و درخواست آن‌ها برای به جریان انداختن این پرونده به دستور مقامات سعودی ممنوع اعلام شده است- نیز دست به جنایت زده‌اند.

تروج افکار وهابیت و تشویق به خشونت و تروریسم شاهکار دیگر این رژیم به شمار می‌رود؛ افکاری که نتیجه آن انفجار‌های تروریستی اخیر در فرانسه، انگلیس، اسپانیا و جنایات مستمر تروریست‌های تکفیری وهابی مسلک در افغانستان و پاکستان و مناطق دیگر است.

هفته گذشته هم «جمال خاشقچی» روزنامه نگاری که منتقد سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد جوان سعودی بود، در استانبول ناپدید شد. برخی منابع مدعی هستند که وی را به زور به کنسولگری عربستان در ترکیه برده‌اند و مدتی بعد جسد مثله شده آن را در یکی از محله‌های استانبول رها کرده‌اند.

منابع امنیتی ترکیه در واکنش به ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» در استانبول اعلام کردند: ۱۵ سعودی شامل چند مقام این کشور با ۲ هواپیما وارد ترکیه شدند و در ساعات حضورشان در ترکیه، به کنسولگری عربستان آمدند و سپس به کشور خود بازگشته‌اند.

وی پس از آنکه محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان و جانشین ملک سلمان ۸۲ ساله انتخاب شد، در تبعیدی اختیاری به آمریکا کوچ کرد. در سال‌های گذشته به‌خصوص پس از انتصاب «محمد بن سلمان» به عنوان ولیعهد عربستان که حامی سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است، صد‌ها نفر از بازرگانان، روحانیون، شاهزادگان، علما، شعرا، اساتید دانشگاه و فعالان مدنی به ویژه تعدادی از زنان عربستان دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

شاید بتوان نقش اصلی این جنایات و سکوت جامعه جهانی را دلار‌های نفتی دانست. زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهارنظری توهین‌آمیز گفت که اگر من دست حمایتم را از سر آل سعود بردارم، آن‌ها حتی قادر نیستند کشورشان را به مدت 2 هفته اداره کنند. ترامپ تاکنون به واسطه روحیه تاجر بودنش توانسته، عربستان را مانند گاوی شیرده بدوشد و کسری بودجه و بدهی‌های کشورش را تا حدود زیادی بهبود ببخشد. دلار‌های نفتی تاکنون توانسته مانند مهری بر دهان مدعیان حقوق بشر بگذارد.

برای روشن‌تر شدن نقش این دلار‌های نفتی می‌توان دو ماجرای جدا از هم اشاره کرد. حدود 4 سال از جنگ عربستان به یمن به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی به مسند قدرت زمان می‌گذرد و تاکنون هزاران نفر افراد بی‌گناه و غیرنظامی کشته شده‌اند و جامعه جهانی و سازمان ملل تاکنون سکوت در اختیار کرده‌اند. در مقابل رامین حسین‌پناهی که پیشمرگه حزب کومله بود و دستش به خون کودکان و زنان بی‌گناه کشورمان آلوده شده بود؛ چندی قبل به سزای اعمال خود رسید که جامعه جهانی و سازمان ملل علیه ایران بیانیه و ایران را ناقض حقوق بشر در منطقه معرفی کردند؛ این درحالی بود که جرم این تروریست معلوم و علنی بود.

اما آیا سازمان ملل بدون اینکه به چشمش به دلارهای نفتی آل سعود باشد، پرونده قتل جمال خاشقچی را پیگیری خواهد کرد؟ یا نه چشم خود را مجددا بر حقایق خواهد بست تا آل سعود به جنایت های خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ 441

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
خیلی تحلیل خوب و عالی بود .

خدا ان شاءالله به شما اجر عطا کند
نظر شما
پربیننده ها