سردار مهری:

بکارگیری فناوری‌های نوین برای کنترل رانندگان پر خطر/ همیاران پلیس بسترساز کاهش ۱۸ درصدی تصادفات شده‌اند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امروز از کیت‌های جدیدی رونمایی می‌شود که ابزاری برای کنترل رفتار رانندگان پر خطر محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۳۱۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ - 09October 2018

بکارگیری فناوری‌های نوین برای کنترل رانندگان پر خطربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا صبح روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح ارتقای سلامت رانندگان که در سالن اجتماعات پلیس راهور (شهرک آزمایش) برگزار شد، اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی ماموریت مهمی جهت برقراری نظم و مقررات ترافیکی دارد و تاکنون در این زمینه برنامه‌های مختلف و اقدامات خوبی انجام داده است.

وی افزود: امروز پلیس راهنمایی و رانندگی با هماهنگی وزارت بهداشت از کیت‌های جدیدی رونمایی می‌کند که این کیت‌ها ابزاری برای کنترل رفتار رانندگان پر خطر محسوب می‌شوند.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به حوزه پیشگیری کمک می‌کند و حوادث احتمالی را کاهش می‌دهد.

سردار مهری با اشاره به اقدامات موثری که در این زمینه صورت گرفته است، گفت: پلیس بهره‌های خوبی را از تصویب قانون رسیدگی به تخلفات ترافیک کسب کرده است.

وی ادامه داد: بعد از اجرای نظم و مقررات، کنترل رفتار رانندگان پر خطر در دستور کار پلیس راهور قرار دارد، که پلیس با بهره‌گیری از ابزار و تجهیزاتی که در اختیار دارد در این زمینه اقدام می‌کند و جهت پیشگیری از حوادث، متخلفان را از رانندگی محروم و یا به طور قانونی مجازات می‌کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه که با افزایش سفر‌های تابستانی مواجه بودیم به نسبت، تصادفات کاهش داشت.

سردار مهری افزود: در پنج ماهه نخست سال ۹۷ به واسطه حوادث رانندگی، هفت هزار نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند که ۷۵ درصد از این حوادث منجر به فوت، در جاده‌های بین شهری واقع شده است.

این مقام ارشد انتظامی گفت: اطلاعات به دست آمده، نشان می‌دهد که ۵۷ درصد تصادفات با خودرو‌های سواری صورت گرفته و مابقی توسط راکبان موتور صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ میلیون خودرو در سطح کشود در حال تردد هستند، افزود: در حوزه فرهنگ‌سازی ترافیکی و یاری رساندن به پلیس تاکنون موفق به جذب ۱۰ میلیون همیار پلیس، ۱۵ هزار راهور محله و ۱۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در این رابطه شده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طبق آمار احصا شده، همیاران پلیس تاکنون بسترساز کاهش ۱۸ درصدی تصادفات شده‌اند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار