حجت‌الاسلام محمدحسنی در نماز جمعه تهران:

ارتش جمهوری اسلامی برای ملت ایران امیدآفرین و برای دشمنان انقلاب بیم‌آفرین است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز شاهد ارتشی مومن، متدین، مردمی، انقلابی و ولایی هستیم که برای ملت ما امیدآفرین و برای دشمنان انقلاب بیم‌آفرین است.
کد خبر: ۳۱۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶ - 12October 2018

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت ۲۴ مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دستور امام خمینی (ره) اظهار داشت: این سازمان در سال ۵۸ به پیشنهاد مقام معظم رهبری و با تأیید و تصویب حضرت امام (ره) تشکیل شد و هدف از شکل‌گیری آن، ترویج و تعمیق باورهای دینی در میان کارکنان و خانواده‌های ارتش بود.

وی افزود: این تصمیم نتایج بسیار مثبتی را ایجاد کرد و ما امروز شاهد ارتشی مومن، متدین، مردمی، انقلابی و ولایی هستیم که برای ملت ما امیدآفرین و برای دشمنان انقلاب بیم‌آفرین است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارتش مبنی بر اینکه ارتش ما متدین است و جا دارد ارتش را «ارتش حزب‌الله» بنامیم، گفت: فرمانده معظم کل قوا از میزان تدین و دینداری ارتش جمهوری اسلامی ایران رضایتمندی دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه در رسیدن ارتش به این نقطه از معنویت عوامل زیادی تأثیر داشته‌اند، موثرترین عامل را برنامه‌های دینی و فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عنوان کرد.

وی گفت: حضرت آقا درباره نقش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فرموده‌اند «نقش شما برادران عقیدتی سیاسی در رساندن ارتش به نقطه مطلوب نقش بسیار مهم و ارزشمندی است» و این برای ما افتخاری است که مقام معظم رهبری از کارکرد عقیدتی سیاسی تا این حد رضایتمندی دارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش «روزانه بیش از هزار وعده نماز جماعت پرشکوه در سراسر یگان‌های ارتش»، «مراسم معنوی اعتکاف با جمیعت ۲۰ هزار نفری»، «وجود ۱۲ هزار حافظ قرآن از یک تا ۳۰ جزء در ارتش»، برپایی سالانه هزار کلاس آموزشی، بصیرتی، تربیتی و سیاسی در یگان‌های ارتش و دو شهر مذهبی قم و مشهد»، ازجمله خدمات و فعالیت‌های سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش برشمرد.

حجت‌الاسلام محمد حسنی در همین رابطه گفت:‌ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه قرآن در مقایسه با سازمان‌های همنام خود رتبه برتر را کسب کرده و امروز صدها هیات عزاداری و جلسه قرآنی در ارتش در حال انجام است.

وی تأکید کرد: بالغ بر یکصد هزار بسیجی فعال خواهر و برادر در منازل سازمانی ارتش مشغول به فعالیت هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وجود ۴۸ هزار شهید مدافع وطن و تعدادی شهید مدافع حرم را از روحیه وطن‌دوستی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: حتماً ملت شریف ایران نقش تعیین‌کننده ارتش در پاکسازی داعش در منطقه را می‌دانند.

محمدحسنی به اجرای طرح‌های ۱۲گانه «مصباح» در ارتش اشاره و تأکید کرد: برنامه‌های معنوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با شتاب فزاینده‌ای پی گرفته می‌شود و در این زمینه تدبیر فرمانده کل ارتش سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی و همکاری سایر نیروها ازجمله عوامل شتاب فزاینده معنویت در ارتش به شمار می‌آید.

وی یادآور شد: دغدغه‌های دینی فرماندهان ارتش در خصوص مسائل معنوی ستودنی است و گاهی بالاتر از خود سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: با داشتن چنین ارتش معنویت و انقلابی‌محور، جنگ‌آور و مقتدر در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان تأکید می‌کنیم که هرگز به فکر تجاوز نباشند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تأکید کرد: دشمنان اگر تصمیم به تجاوز به خاک مقدس ایران داشتند، قبل از ورود به معرکه آخرین عکس یادگاری خود را بگیرند؛ چراکه در صورت تجاوز هرگز زنده به دیار خود بازنخواهند گشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها