اسماعیل هنیه: در پی حصول توافقاتی برای شکست محاصره غزه هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ضمن رد آنچه «معامله قرن» خوانده می‌شود، گفت: امت اسلام همیشه بر سر مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی اتفاق نظر و اتحاد دارند.
کد خبر: ۳۱۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 12October 2018

در پی حصول توافقاتی برای شکست محاصره غزه هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که راهبرد این جنبش مبتنی بر مقاومت همه‌جانبه در برابر رژیم صهیونیستی است.

هنیه در جریان یک سخنرانی ضبط شده در مراسم افتتاح یک همایش درباره قدس که در استانبول در حال برگزاری است، اظهار داشت که به خاطر معاهده اسلو مسئله فلسطین همچنان با مشکل مواجه است و ملت فلسطین به حقوق و اصول خود پایبند هستند.

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد که ملت فلسطین آنچه را که «معامله قرن» نامیده می‌شود، نمی‌پذیرند.

هنیه با تأکید بر اینکه امت اسلام  همیشه بر سر مساله فلسطین، قدس و مسجدالاقصی اتفاق نظر و اتحاد دارند، اعلام کرد که این همایش در شرایط حساسی برگزار می‌شود که مساله فلسطین و جهان اسلام با آن رو به‌روست.

وی با بیان اینکه این همایش پیام محکمی علیه همه توطئه‌هایی است که قصد دارد قدس را از محیط عربی و اسلامی خود جدا کند، تصریح کرد: امت اسلامی باید به پا خیزد تا ایستادگی افراد مقاومت کننده تقویت شود.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با اشاره به شهادت ده‌ها فلسطینی به خاطر عدم پذیرش تصمیم آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت: ملت فلسطین با امت اسلام عهد می‌بندد که برای حمایت از مساله این کشور ایستادگی کند.

«هنیه» در پایان خاطرنشان کرد که در تلاش است با طرف‌های مختلف از جمه مصر، قطر و سازمان ملل به توافقاتی دست یابد که به آتش‌بس با رژیم صهیونیستی در ازای شکست محاصره نوار غزه منتهی شود، و هزینه سیاسی نیز پرداخت نکند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار