امام جمعه زاهدان:

باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان بهشت کوچک است، گفت: برای ما در این استان شیعه و سنی فرقی نمی‌کند؛ باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم.
کد خبر: ۳۱۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸ - 12October 2018

سیستان و بلوچستان بهشت کوچک است/باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیمبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، آیت الله «عباسعلی سلیمانی» در خطبه های امروز نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: ماه صفر فرا رسید؛ ماه خاطرات فراوان ازجمله اسارت خاندان پیامبر و حرکت دادن کاروان اسیران از عراق به سرزمین شام. دردآورترین و سوزناک‌ترین مصائب ازجمله ماجرای اسارت خاندان پیغمبر (ص) و ماجرای شام و اربعین حسینی و همینطور رحلت پیغمبر و رحلت علی بن موسی رضا (ع) در همین ماه صفر رخ داد.

امام جمعه زاهدان افزود: اربعین امام حسین (ع) در راه است؛ اربعینی که اسلام ناب محمدی را احیا کرد با این تجمع شیعیان و حتی دیگر مسلمانان که جهان را مات و مبهوت می‌کند. اگر بنگریم می‌بینیم برای هیچ‌یک از معصومین (ع) و حتی پیامبر (ص) اربعین نداریم.

وی گفت: زیارت اماکن مقدسه از زمان حضرت آدم بوده و 70 مرتبه به خانه خدا با پای پیاده سفر کرد و اگر این سفرها با مشقت و مشکل باشد، ارزش سفر بیشتر است. امروزه زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سخت نیست، اما زیارت اربعین با این سیل جمعیت و این کمبود ظرفیت واقعا دشوار است.

سلیمانی بیان کرد: زیارت آقا ابا عبدالله (ع) حساب ویژه ای دارد به طوری که حتی با یک روز اقامت در کربلا و در پای مرقد حضرت، نماز کامل است.

وی در خطبه دوم گفت: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در ورزشگاه آزادی بین بسیجیان فرمودند تا توان دارم و عمر دارم با کمک شما عزیزان این کشور را می‌سازیم و تسلیمی در کار نیست.

سلیمانی افزود: بحمدالله در کشوری هستیم با بهترین خاک و آب، اما از تخصص مهندسین و جهاد کشاورزی، ما چه استفاده ای می‌کنیم؟ ایا آنطور که باید از آب دریا استفاده می‌کنیم؟

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: ما باید نسبت به سرمایه‌هایی که در اختیار داریم، بیشتر شناخت پیدا کنیم. همین استان ما یک بهشت کوچک است و بسیاری میوه‌های خوش‌طعم و خوش‌بو و معادن پر برکت در همین استان وجود دارد.

وی بیان کرد: باغداران زرآباد گفتند که اگر ما حمایت شویم، می‌توانیم موز کل کشور را تامین کنیم؛ پس ما هنوز از سرمایه‌های خودمان شناختی نداریم. ما باید با حمایت و وحدت ملی، دشمن را کنار بزنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: سردار شوشتری چه سرمایه بزرگی برای این استان بود که در سالروز شهادتش هم هستیم و او را مسیح استان نامیدند و با این لقب زیبا می‌رفت در دل بلوچستان و بچه های اهل سنت را در آغوش می‌گرفت. برای ما در این استان شیعه و سنی فرق نمی‌کند. باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار