آیا اینترنت کشور در آبان ماه با اختلال مواجه می‌شود؟

خبری مطرح شده که آمریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، آیا آن‌ها امکان این کار را دارند؟
کد خبر: ۳۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵ - 17October 2018

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، خبری مطرح شده که آمریکا در مرحله جدید تحریم‌ها در آبان‌ماه، اینترنت کشور را با اختلال جدی مواجه کند، آیا آن‌ها امکان این کار را دارند؟

پدافند غیرعامل کشور در پاسخ به این سوال آورده است که اگرچه احتمال این کار را ضعیف می‌دانیم، اما از طرفی، در صورتی که این اتفاق بیفتد، تدابیری پیش بینی شده که کارکردهای_ضروری کشور حفظ شود و شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای که آماده شده بنا است که بتواند خدمات اساسی مردم را جواب دهد.

در حوزه سایبری توانمندی‌ها متقارن نیست و ابرقدرت در فضای_سایبری نداریم، برخی کشور‌ها هم به اندازه یک ابرقدرت می‌تواند نقش‌آفرینی کند و بنابراین بستگی به میزان توانمندی_و_آسیب‌پذیری‌های متقابل سایبری است. کشوری آسیب‌پذیرتر است که وابستگی بیشتری به فضای سایبری‌دارد. وابستگی_آمریکایی‌ها نسبت به ما به فضای سایبری بسیار بیشتر است و زیرساخت‌های‌شان بیشتر از ما سایبری است پس طبیعتاً آسیب‌پذیرترند.

البته تصور ما از تهدید آمریکا یک تهدید_ترکیبی_مبتنی بر شبکه_اجتماعی است. یعنی او می‌خواهد با ابزار شبکه_ اجتماعی، رسانه و گوشی و اینترنت، مردم ما را تحریک و سازماندهی کند و به جان دولت و حکومت بیندازد و آشوب درست کند. خب اگر اینترنت را قطع کند دست خودش را کوتاه می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار