رئیس مجلس در یادواره هزار و ۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ:

آمریکا نمی‌تواند مدیریت منطقه را برای خود کند/ تحریم‌های جدید اقتصادی فرصتی برای ایران

علی لاریجانی با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی یک فرصت برای ایران است، گفت: امروز دوره بازسازی اقتصادی است و ما با سربلندی این زمان را پشت سر خواهیم گذاشت.
کد خبر: ۳۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲ - 06November 2018

//به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس،  علی  لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در یادواره هزار و ۵۰۰ شهید فرماندهی انتظامی تهران بزرگ  که عصر سه شنبه با حضور فرماندهان ناجا در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه این حرکت انقلابی که فرزندان و همسران شما برای امنیت کشور و سعادت ملت قداکاری کردند ثمره خون انها باعث شد انقلاب اسلامی با استقامت بایستد و ملت ایران با عزت مندی زندگی کنند، اظهار داشت: نیروی انتظامی یک نیروی بسیار مهم برای کشور است.

وی ادامه داد: وظایفه ناجا بسیار گسترده است و از برقراری امنیت در کشور تا مبارزه با قاچاق و صیانت از مرزها بر عهده ناجا است و شما عزیزان در یک حرکت بسیار  تاثیر گذار در کشور قرار دارید و همه باید قدردان نیروی انتظامی باشیم.

لازیجانی با اشاره به اربعین حسینی گفت: نقش نیروی انتظامی در اربعین بر کسی پوشیده نیست و حرکت وسیعی برای اسایش زائرین انجام شد و نمونه ای از کارهای ارزشمند ناجا است.

رییس مجلس با اشاره به اینکه مردم ایران با امنیت زندگی می کنند مدیون زحمات ناجا هستند، گفت: کارکنان ناجا با همه هستی خود برای برقراری امنیت تلاش کردند و خانواده‌ آن‌ها نقش مهمی در ماموریت‌های ناجا دارند‌.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیامبر ایشان را ترور شخصیت کردند، گفت: مشرکین به دلیل اینکه توان دیدن ایشان را نداشتند پیامبر را ترور شخصیت کردند اما ایشان هرگز عقب نشینی نکردند و استقامت کردند.

لاریجانی ادامه داد: پس از اینکه نتوانستند پیامبر را با ترور شخصیت شکست دهند ایشان را ترور فیزیکی کردند و سنگ به پیامبر انداختند اما پیامبر استقامت کردند و این باعث شد اسلام همواره پیروز شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تفکر اسلامی امروز توانست افریقا و اروپا را در نوردد  که نتیجه ان  از استقامت‌ها نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه ان چیزی که باعث سربلندی و عزت ملت می شود روحیه استقامت است، گفت: باید ما بدانیم که در طول تاریخ چه حوادثی رخ داده است و از آن درس بگیریم و امروز در برابر مشکلات استقامت کنیم.

لاریجانی با بیان اینکه در اوایل انقلاب گروهک‌‌هایی بودند که پرچم اسلام را بر دست داشتتد اما راه اسلام را نرفتند، گفت: آن‌ها پوسته‌های دین را نگهداری کردند  که باعث شد راه را اشتباه بروند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر روحیه مجاهدت نباشد لباس ذلت بر تن می رود، گفت: امروز کشورهایی هستند که نفت و گاز دارند اما ذلت پذیرفتند و امریکا و امروز اسراییل به آنها زور می‌گویتد.

وی ادامه داد: انها ظاهر اسلام را گرفتند و نماز می‌خواندند اما در این کشورها دین خفیف شده است؛ این ویژگی ملت است که هنوز جریان مجاهدت هنوز هم زنده است و ناجی آن  عزت مندی ایران است و با تمامی فشارها ما همچنان ایستاده‌ایم.

لاریجانی با بیان اینکه  بسیاری از کشورها در منطقه هستند که امکانات بیشتری نسبت به ما دارند و می‌توانند بر روی پای خود بایستند، گفت: امروز کشورهای کوچک منطقه به جای آموختن ایستادگی در برابر آمریکا پایگاه نظامی به این کشور می دهند.

وی در ادامه افزود: از اینکه امریکا به کشورهایی که مسلمان هستند فشار می‌آورد ما حقارت می کشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  دولت‌ها برای رسیدن به منافع خود پیما‌ن‌ها را از بین می‌برند، گفت: قرارداد هسته‌ای نمونه ای از ان است و رییس حمهوری پیدا می شود و می‌گوید من ان را قبول نداریم و عین یک فکر چرچیلی است و به هیچ نظامی پایبند نیست.

لاریجانی با بیان اینکه اگر ما امروز در حوزه نظامی به دنبال توانمندی بالا هستیم، گفت: امروز اگر ما موشک نداشتم همچون کشورهای منطقه تحقیر می‌شدیم.

وی با بیان اینکه امروز برخی از کشورها صحبت از حقوق بشر می‌زنند و خودشان حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند، گفت: امروز این موضوع را در یمن می‌بینیم و کسانی که دم از حقوق بشر می‌زنند آن را رعایت نمی‌کنند.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه ملتی می تواند سرافراز باشد که مجاهد و جوانمرد باشد، گفت: زمانی که قطعنامه پذیرفته شد دشمن دوباره حمله کرد و پس از آن باز هم نیروها در جبهه ها حضور پیدا کردند.

لاریجانی با بیان اینکه در آن زمان برخی از رزمندگان به امام گفتند باید حمله کنیم، گفت: امام در آن زمان فرمود ما پیمان را قبول کردیم و این نشان از بزرگی است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما از پیچ‌های سختی عبور کردیم، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای کوچک منطقه صحبت از ائتلاف علیه ایران می‌زنند آن‌ها باید بدانند با چه ملتی روبرو هستند و از گذشته درس بگیرند.

وی با اشاره به  تحریم های جدید اقتصادی آمریکا، گفت: آن‌ها فکر می‌کردند ما با این کار به جان یکدیگر می‌افتیم اما اینگونه نبوده و نخواهد بود؛ امروز باز هم اشتباه بزرگی می‌کنند و این کشور را تحریم کردند مردم پای این انقلاب می‌ایستند، آن‌ها فکر می‌کردند فروش نفت ایران را به صفر می رسانند اما موفق نشدند.

لاریجانی گفت: امروز مشکلی وجود دارد و تقصیر مسئوولان کشور نیست چرا که آمریکایی ها پیمان شکنی کردند و باید حواب آن را بگیرند باید بدانند  که ایران همچون کشورهای کوچک نیست.

وی با بیان اینکه زمینه برای حضور مردم باید ایجاد شود تا  از این پیچ هم عبور کنیم، افزود: اگر فضا برای حضور مردم ایجاد شود مشکلات برطرف خواهد شد‌؛ ما کشور بی بضاعتی نیستم ایران دارای منابع فراوانی است و هیچگاه نمی‌توانند آن را محدود کنند و ما باید تولید داخلی خود را افزایش دهیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: تردید ندارم که با سربلندی از پیچ تاریخی  عبور خواهیم کرد و آن‌ها بدانند نمی‌توانند مدیریت منطقه را برای خود کنند  چون پتانسیل این کار را ندارند و نمی‌توانند شرایط را بر ما سخت کنند.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ ما تحریم بودیم و به ما سلاح نمی‌دادند، گفت: همین کشورهایی که امروز به دنبال ائتلاف استراتژی علیه ایران هستند در زمان جنگ پشت سر صدام بودند.

لاریجانی با اشاره به اینکه این تحریم‌های اقتصادی یک فرصت برای ایران است، گفت: امروزه دوره بازسازی اقتصادی است و ما با سربلندی این زمان را پشت سر خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار