مراسم سالگرد شهیدان «نواب»، «سلگی» و «طهرانی‌مقدم» برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت شهیدان نواب، سلگی و طهرانی مقدم در قطعه 24 گلزار شهدا برگزار شد.
کد خبر: ۳۱۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ - 09November 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم هفتمین سالگرد شهادت سردار «حسن طهرانی مقدم»، «مهدی نواب» و «محمدقاسم سلگی»، روز گذشته (پنج‌شنبه) در قطعه ۲۴ گلزار شهدا با حضور مقامات لشکری و کشوری و خانواده شهدا برگزار شد.

به گزارش دفاع پرس، فعالیت در توپخانه سپاه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی آغاز دوستی پایان ناپذیر «شهید مهدی نواب»، «شهید محمد سلگی» و «شهید حسن طهرانی مقدم» بود. سه دوستی که از سال‌های جنگ همکاری خود را شروع کردند و بعد در عرصه موشکی تا شهادت همکاری خود را ادامه دادند. وقتی دست تقدیر «مهدی نواب» و «محمد سلگی» را به یک خانه و ازدواج با دو خواهر کشاند، خانواده سیف (همسران این شهدا) هم در نقش‌آفرینی شجاعانه و زندگی پرخطر این شهیدان شریک شدند. «سلگی» و «نواب»، دو دوست قدیمی «باجناق» شده بودند و رفاقت تنگاتنگ خود را در خانه و محل کار ادامه دادند.

مراسم سالگرد شهیدان نواب، سلگی و طهرانی‌مقدم برگزار شد

شهید «حسن طهرانی مقدم» در ۲۵ آذرماه سال ۸۵ به عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد و سرانجام در ۲۱ آبان‌ماه سال ۹۰ در پادگان «شهید مدرس» و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات، به همراه ۳۸ تن از همرزمانش از جمله «مهدی نواب» و «محمدقاسم سلگی» به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها