حجت‌الاسلام کاظم صدیقی:

FATF امروز همان قانون «کاپیتولاسیون» است/ ضرورت اصلاح نحوه توزیع ارز برای زائران پیاده‌روی اربعین

خطیب نمازجمعه تهران با بیان این‌که کنوانسیون FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است، گفت: امیدواریم مسئولان ما قوانینی از این دست را اجازه ندهند که در کشور اجرا و تصویب شود، از فرمایشات رهبری بیاموزند که فرمودند مراقب طرح‌هایی که از اتاق فکر استکبار برای ما آماده می‌شود و به دنبال استعمار هستند، باشید.
کد خبر: ۳۱۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ - 09November 2018

مراسم اربعین مانور وحدت اسلام بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام «کاظم صدیقی» خطیب نمازجمعه این هفته تهران، پیرامون نزدیکی به خدا و سبک زندگی انسان‌های مومن، اظهار داشت: انسان‌های مومن انسان‌هایی هستند که خودشان را وجود خداوند می‌دانند و همه کار آن‌ها برای رضای خدا انجام می‌شود و این‌ها می‌دانند که از خود هیچ ندارند و هر چه هستند همه از خداوند است.

وی گفت: اگر شما خداوند را یاری کنید خداوند هم شما را یاری می‌دهد، شما حرکت کنید و عطش خود را برای رسیدن به خدا و نزدیکی به او نشان دهید، خداوند هم این مسئله را می‌بیند و نصرت خود را به شما می‌دهد. خداوند را راضی کنید دیگران هم راضی می‌شوند، هر کسی رابطه خود را با خدا اصلاح کند، خدا هم رابطه او را با دیگران اصلاح می‌کند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین، افزود: چه مانور و همایشی بود مراسم اربعین؛ واقعا آن‌گونه که رهبری فرمودند این اجتماع عظیم جهانی توصیف‌ناپذیر است. اجتماعی که در گذشته و عصر ما چنین چیزی نبوده و نیست. این اجتماع خودجوش است و از عشق مردم بر می‌آید؛ لذا از خدا تشکر می‌کنیم که دل‌ها را از محبت امام حسین (ع) مملو کرده که این‌گونه مرد و زن به سمت این مراسم با همه سختی‌هایی که دارد حرکت می‌کنند و این به نوعی شکست تفکر اشرافی‌گری، رفاه زدگی و مادی‌گرایی در جهان است.  

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: در این مراسم هر فردی ساخته می‌شود؛ کلاس تحمل سختی‌ها و فشارها است. کلاس خودسازی است و از طرف دیگر مانور وحدت است. وحدت میان ایران و عراق و دیگر کشورهای اسلامی در جهان. دشمنان اسلام همواره میان کشورهای اسلامی تخم نفاق و اختلاف را می‌افشانند که این بار هم دیدید که این نمایش وحدت نقشه آنها را خنثی کرد.  

مسوولان به ارزش پولی ملی توجه داشته باشند

وی با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی و دیگر ادیان از دیگر نکات مراسم اربعین است، افزود: دیدید که شیعی و سنی هر دو در کنار هم بودند و از طرفی هم مسیحیان هم در این مراسم حضور داشتند که نشان از وحدت میان همه محبان اهل بیت (ع) در جهان بود که حول محبت امام حسین (ع) گرد هم آمده بودند.  

حجت‌الاسلام صدیقی ادامه داد: از برکات دیگر این اجتماع عظیم، این بود که در این حرکت بزرگ به وضوح دیدیم که هیچ کس طلب‌کار نیست و همه بدهکار امام حسین (ع) و زوار او بودند. هیچ مسئله‌ای در آن نیست؛ نه مسئله پُست و مقام است و نه مسئله پول که این همان جامعه اسلامی است که دین ما نوید آن را در حکومت امام زمان (عج) داده است.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان این‌که ما از دولت‌مردان عراق و از مردم عاشق امام حسین (ع) آن کشور که از سابقون این مسیر هستند، کمال تشکر را داریم، گفت: از کلیه کسانی که موکب‌ها را برپا کردند، پذیرایی کردند، کسانی که در تامین امنیت مراسم نقش داشتند، نیروی انتظامی و دیگر عزیزان تشکر می‌کنم. از مسوولان توقع داریم برای مسئله توزیع ارز برای سال آینده آماده شوند تا همانند امسال دیگر این مسئله دچار رنجش ایرانی‌ها نشود.  

وی گفت: از مسئولان می‌خواهیم که نسبت به ارزش پولی ملی توجه داشته باشند و یا اینکه حداقل تمهیداتی را نسبت به زواری که به اربعین رفتند می‌اندیشیدند، انتظار می‌رود برای سال‌های بعد مشکلی در این موضوعات نداشته باشیم.

FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است

حجت‌الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به اهمیت روز ۱۳ آبان، گفت: این روز تجدید سه خاطره است؛ خاطره اول تبعید حضرت امام به جرم مقابله با قانون کاپیتولاسیون که امیدواریم مسئولان ما قوانینی از این دست را اجازه ندهند که در کشور اجرا و تصویب شود. FATF امروز همان قانون کاپیتولاسیون است، از فرمایشات رهبری بیاموزند که فرمودند مراقب طرح‌هایی که از اتاق فکر استکبار برای ما آماده می‌شود و به دنبال استعمار هستند، باشید.

وی گفت: از شورای محترم نگهبان که توقع انقلابیون و مردم ما را در این مسئله برآورده کردند تشکر می‌کنم، ولی ما عوض آنکه طرف مقابل را خوشحال کنیم باید از جوانان خود استفاده کنیم و استعدادهای داخلی را شکوفا کنیم و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم؛ خاطره دیگر هم شهادت دانش‌آموزان ما در سال ۵۷ به امر آمریکا و به دست دژخیمان رژیم سابق بود. این ۲ حادثه تاسف بار بود.

تسخیر لانه جاسوسی، شکوه برف‌گونه آمریکا در دنیا را آب کرد

امام‌جمعه موقت تهران با بیان این‌که امام راحل پس از کلید زدن تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، گفتند که کار خوبی کردید و آن را ادامه دهید، گفت: امام فرمودند که تسخیر لانه جاسوسی از اصل این انقلاب هم بزرگ‌تر بود. اولین باری بود که آمریکا در دنیا تحقیر شد، یک کشور تازه انقلاب کرده هیمنه آمریکا در جهان را زیر سوال برد، آن شکوه برف‌گونه آمریکا در دنیا را مردم ما آب کردند.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی و گروگان گرفتن افراد داخل آن، ضربه شستی بود از جوانان ما و این اقتدار را که ملتی جرأت می‌کند سفارت قدرتی که تا آن روز یکه تاز عرصه جهانی است به زیر پا بگذارد و نشأت گرفته از اقتدار انقلاب اسلامی ما بود، گفت: مسئله سیزده آبان برای ما همیشه از یک ابعاد خاص اجتماعی و سیاسی اهمیت دارد، ولی امسال که آمریکا مسئله تحریم‌ها را پیش کشیده و با این کار کلاه سر ملت خود و دیگر ملت‌ها می‌گذارد، برای ما اهمیت بیشتری داشت.

وی ادامه داد: آمریکا فکر می‌کند تحریم‌ها لولو جدیدی است که ما را می‌ترساند، ما ۴۰ است که به یُمن این تحریم‌ها به خودباوری و اعتمادی رسیدیم که تولیدات داخلی بسیاری را در حوزه‌های دانش بنیان، پزشکی، دارو و دیگر حوزه‌ها داریم. ما به فضل الهی در دوران تحریم‌های آمریکا توانستیم صاحب موشک شویم، صاحب صنعت و هواپیما و پهپاد هستیم. استقلال‌طلبی و خودکفایی جوانان و مردم ما زیر سایه تحریم‌های شما باعث شد که به مرحله‌ای رسیدیم که نیازهای‌مان را خود تامین کنیم.

آمریکا از هیچ خیانتی نسبت به ایران دریغ نکرده است

امام‌جمعه موقت تهران افزود: باید توجه داشته باشیم که آمریکا از هیچ خیانتی در طول ۲ قرن اخیر و به‌خصوص ۴۰ ساله اخیر نسبت به ایران دریغ نکرده است؛ تحریم‌های گسترده، حمایت از تجزیه‌طلب‌ها و آشوب‌گران، حمله نظامی، تبلیغاتی، سیاسی و فشارهای اقتصادی به ایران از مواردی است که آمریکایی‌ها همواره در رویارویی با ما از آن استفاده کردند. آن‌ها خود شاهد هستند که در این جنگ بی‌امان سیاسی، تبلیغاتی، فرهنگی و اقتصادی، برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی هستند.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: امروز اقتدار سیاسی، دفاعی و نظامی و البته نفوذ منطقه‌ای ما با ۴۰ سال قبل قابل مقایسه نیست، اما امروز آمریکا در همه ابعاد در حال افول قدرت و از دست دادن جایگاه خودش است، آن‌ها دیگر آن هیمنه و قدرت سابق را ندارند. باید باور کنیم که قدرت آمریکا رو به افول و پس رفت است. آمریکا در دیپلماسی عمومی شکست خورده است، تبلیغاتش در ملت‌ها تاثیر چندانی ندارد و یارانی که دیروز از او تبعیت می‌کردند امروز دیگر از آن‌ها پیروی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نفرت ملت ایران و دیگر ملت‌های جهان از آمریکا افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: در طرف مقابل محبوبیت ما، الهام‌دهی ایران و توسعه جبهه مقاومت و پیروزی‌های ما در شکستن سد داعش و غیر آن در کنار هم نشانه‌هایی از پیروزی و عظمت ما است. رهبری به جوانان ۲ توصیه داشتند؛ یکی بصیرت لازم که در برابر لبخند دشمن فریب نخوریم و دوم تبیین مقاومت.

حجت‌الاسلام صدیقی در پایان با اشاره به حکم محکومیت «شیخ سلمان» از سوی حکومت «بحرین»، خاطرنشان کرد: این کار ظالمانه دیگری است که از سوی حکومت بحرین شاهد بودیم و ورق ننگین دیگری بر کارنامه سیاه آن‌هاست. امیدوارم وضعیت رقت‌بار مردم مظلوم بحرین هر چه زودتر پایان پذیرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها