دریادار خانزادی:

ناوشکن «سهند» راهی اقیانوس می‌شود/ تحریم‌ها هیچ اثری بر عملکرد نداجا ندارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن سهند پس از الحاق به نیروی دریایی در مدت زمانی کوتاه جهت اجرای ماموریت راهی اقیانوس می‌شود.
کد خبر: ۳۲۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 27November 2018

همه مردم ایران بسیجی هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و کارکنان نداجا با بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی که صبح سه شنبه در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: امروز در آستانه سالگرد هفتم آذرماه حماسه بزرگ تاریخی هستیم که یادآور حماسه آفرینی ناو موشک انداز پیکان است.

وی ادامه داد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به این مکان مقدس آمده‌ایم تا تجدید میثاقی با آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشیم.

فرمانده نداجا با بیان اینکه اکنون در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، افزود: امروز آمده‌ایم تا ببینیم کجا ایستاده‌ایم، چقدر در مسیر انقلاب حرکت کردیم و تا چه میزان به مقصد و اهداف انقلاب اسلامی نزدیک شده‌ایم.

امیر خانزادی در ادامه با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: همه ملت ایران و عاشقان ولایت و سرزمین به نوعی یک بسیجی هستند و در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی گفت: کارنامه ۴۰ ساله نداجا دارای چند دوره متفاوت است که هر کدام از این دوره‌ها حاوی اتفاقات تاریخ‌سازی است که می‌تواند مبدأ حرکت نیروی دریایی جمهوری اسلامی تلقی شود.

فرمانده نداجا افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، ملت ایران برای نخستین بار تصمیم گرفتند که از زیر یوغ قدرت‌های استکباری بیرون آیند و هنگامی که کشوری می‌خواهد از زیر یوغ استعمار خارج شود، قدرت‌طلبان سعی می‌کنند که مسیر انقلاب را به طرف منافع خود تغییر دهند و این سابقه در ترور‌ها و ایجاد ناامنی‌ها در آن دوران بیانگر همین موضوع است.

دریادار خانزادی یادآور شد: قدرت‌های استعماری در آن دوران برای ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی و بازگشت به منافع از دست رفته خود با تجهیز رژیم بعثی و حمایت کشور‌های مرتجع، جنگ بزرگی را علیه انقلاب اسلامی به راه انداختند.

وی بیان کرد: دشمن در برآورد‌های خود مجموعه ارتش بعد از انقلاب را در اختیار نسل جوانی می‌دانست که هنوز تجربه جنگ و انسجام کافی برای دفاع ندارد و هنوز با آرمان‌های انقلابی ارتباط لازم را برقرار نکرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: ما بعد از دوران دفاع مقدس ناوشکن جماران را در مدت ۱۲ سال در قالب پروژه موج ساختیم و از آن عبور کردیم و امروز ناوشکن جمهوری اسلامی «سهند» را در مدت شش سال ساختیم.

امیر خانزادی با اشاره به بازسازی ناوشکن «دماوند» گفت: امروز با پیشرفت‌هایی که در حوزه ساخت ناوشکن داشته‌ایم، ساخت ناوشکن دماوند جدید ۱۸ ماه بیشتر طول نخواهد کشید که تاکنون به پیشرفت خوبی در ساخت سازه و زیرسازه این ناوشکن دست یافته‌ایم و متخصصان ما این قول را به من دادند که تا شش ماه آینده ناوشکن دماوند جدید با تمام امکانات به آب انداخته شود.

وی با اشاره به توانمندی نیروی دریایی در حوزه ساخت یگان‌های سطحی و زیرسطحی اظهار داشت: پنجشنبه یک فروند زیردریایی کلاس غدیر را به ناوگان نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد و همچنین شنبه هفته آینده نیز شاهد الحاق ناوشکن سهند در آب‌های جنوب کشور خواهیم بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: ناوشکن سهند پس از الحاق به نیروی دریایی در مدت زمانی کوتاه جهت اجرای ماموریت راهی اقیانوس می‌شود.

دریادار خانزادی گفت: ناوشکن دنا نیز بزودی و تا شش ماه آینده به نداجا تحویل می‌شود. همچنین در کمتر از یک ماه دیگر هم اولین زیردریایی کلاس متوسط یعنی «زیردریایی فاتح» به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تهدیدات و توطئه‌های دشمن علیه ایران تاکید کرد: دشمن بداند که امروز جوانان دهه هفتادی‌ و دهه هشتادی دست به ماشه هستند و شاید به اندازه ما صبر و حوصله نداشته باشند. حتما نسل‌های بعدی از نسل‌های قبلی با تجربه تر، شجاع‌تر، قدرتمندتر و استکبارستیز‌تر هستند.

فرمانده نداجا تصریح کرد: امروز هیچ تحریمی بر نیروی دریایی اثرگذار نیست و ما روز به روز در حال پیشرفت هستیم، به طوری که این پیشرفت‌ها نسبت به دوره‌های قبل محسوس و قابل لمس است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار