حجت‌الاسلام محمدحسنی عنوان کرد؛

عملکرد موفق ارتش در انجام مأموریت‌ها

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال اخیر با تمام ظرفیت برای حُسن انجام مأموریت خود تلاش کرده و نمره قبولی گرفته است.
کد خبر: ۳۲۰۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ - 27November 2018

ارتش طی ۴۰ سال اخیر در انجام مأموریت‌های محوله نمره قبولی گرفته استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام و المسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در یازدهمین همایش فرماندهان نیروی زمینی ارتش، اظهار داشت: طبق اصل ۱۴۳ قانون اساسی کشور، ارتش پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، که با توجه به این سه وظیفه خطیر، می‌توان بیان کرد که مأموریت ارتش بسیار بزرگ است و ارتش دارای سازمان بزرگی است که چنین مأموریت عظیمی به آن واگذار شده است.

وی افزود: ارتش در اسلام جایگاه بلند و در نظام جمهوری اسلامی ایران اهمیت بسیاری دارد، بررسی بیشتر این سه وظیفه نشان از آن دارد که ارتشی‌ها در میان سیاسیون و مردم بسیار محبوب هستند و کارنامه درخشان ارتش گواه آن است که ارتش طی ۴۰ سال اخیر وظیفه خود را به درستی و به نحو احسن انجام داده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که ارتش همچون خورشید در آسمان غیرت کشور می‌درخشد، خاطرنشان کرد: ماموریت عظیم ارتش زمانی به طور کامل محقق می‌شود که ارتش دارای توان و آمادگی رزمی بالایی باشد، در این میان توان رزمی دارای سه زیرشاخه تجهیزات و ادوات رزمی به‌روز، نیروی انسانی عالم، ماهر و کاربلد و تکنیک و تاکتیک به‌روز جنگی است که دستیابی به این سه مهم در سایه خرید، اختراع و ارائه انواع آموزش محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدحسنی در رابطه با علم و آگاهی نیروی انسانی کاربلد، تاکید کرد: برخی کشور‌های خودفروخته منطقه از جمله رژیم سعودی بیچاره، تجهیزات به‌روزی دارند، اما توان استفاده از این تجهیزات را ندارند و تنها تجهیزات را به وام گرفته‌اند و علم را دریافت نکرده‌اند و این عاملی می‌شود که ارتش این کشور در برابر ارتش‌های به‌روز و آماده توان مقابله نداشته باشد.

وی افزود: آمادگی رزمی برخلاف توان رزمی که بر پایه تجهیزات نظامی و سخت افزار است، بر پایه روح و روان و نرم افزار است که با دارا بودن سه مولفه عشق به مکتب، عشق به میهن و عشق به ملت، محقق خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: افرادی که شجاعت، صلابت، غیرتمندی، ناموس‌دوستی، آزادگی، امانت‌داری و توکل کامل به خدا را آموزش ببینند، عشق به مکتب، عشق به میهن و عشق به ملت را در خود احساس خواهند کرد.

وی بیان کرد: خروجی آموزش‌های دینی، «تعهد» و خروجی آموزش‌های رزمی، «تخصص» خواهد بود که بنا بر گفته پیامبر اکرم (ص)، دین و علم در کنار یکدیگر است و اگر این دو موضوع از یکدیگر جدا شود، آتش‌افروزی رخ می‌دهد و در تاریخ نمونه‌های بارزی برای این گفته وجود دارد.

حجت الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: سعی بر این است در گزینش‌های استخدامی و تعیین رده‌های مدیریتی به گونه‌ای عمل شود که ارتش عشق اول کارکنان باشد؛ زیرا موارد غیر از این موضوع عاملی می‌شود که فرد آن طور که باید از جان و دل برای خدمت خود به ملت و ارتش هزینه نکند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: ارتقای معیشت کارکنان ارتش برای تمام فرماندهان مشخص است و این موضوع جزء برنامه‌های فرمانده کل آجا و فرماندهان نیرو‌ها ازجمله از برنامه‌های اولویت‌دار فرمانده ولایی نیروی زمینی ارتش «امیر حیدری» قرار گرفته است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه معیشت مردم، فرماندهان برای ارتقای معیشت کارکنان برنامه ریزی مناسبی دارند.

حجت الاسلام محمدحسنی در پایان با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام اسلامی مهم‌تر از حفظ جان ولی عصر (عج) است، خاطرنشان کرد: هر موردی که مقدمه حفظ نظام اسلامی باشد، انجام آن واجب و ترک آن حرام است، از آن‌جا که همکاری با سازمان حفاظت اطلاعات از مقدمات حفظ نظام اسلامی است، بنابر این همکاری با این سازمان مقدس واجب عقلی، شرعی و ملی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها