رئیس پلیس راهور تهران در جمع خبرنگاران:

تصمیم‌گیری برای حذف طرح زوج و فرد با شورای ترافیک است

رئیس پلیس راهور تهران حذف طرح زوج و فرد را دارای آثاری مخرب دانست و گفت: نه پلیس و نه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌توانند محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد را تغییر دهند؛ بلکه این موضوع باید در شورای ترافیک تهران مطرح و تصمیم‌گیری شود.
کد خبر: ۳۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ - 04December 2018

تصمیم گیری برای حذف زوج و فرد با شورای ترافیک استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «محمدرضا مهماندار» رئیس پلیس راهور تهران در نشست دورنگاه اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی که صبح سه شنبه در آستانه فصل زمستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط رانندگی و ترافیک در تهران در زمان عادی و بارندگی متفاوت است؛ در تمام دنیا نیز شرایط برف و باران موجب افزایش ترافیک می‌شود و یکی از دلایل ترافیک نیز کاهش سرعت به دلیل لغزندگی خیابان است.

وی افزود: به دلیل حجم زیاد استفاده از خودرو‌های شخصی در تهران از ساعت شش تا ۹:۳۰ صبح و از ساعت ۱۵ تا ۲۱ ترافیک در تهران و در بزرگراه‌ها اشباع می‌شود و وقتی در شرایط اشباع به سر می‌بریم، زمان سفر نیز افزایش می‌یابد و این شدت ترافیک در هنگام برف و باران بیشتر می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران بیان کرد: تنها ۴۰ درصد از سفر‌های تهران کاری است و مابقی مربوط به خرید و یا تفریح است و با توجه به این شرایط مردم باید همکاری لازم را داشته باشند، پلیس و شهرداری نیز در خدمت مردم هستند و ۱۰۰ درصد نیاز به مشارکت مردم داریم.

وی ادامه داد: در هنگام بارش برف و باران باید برای کاهش ترافیک و رضایتمندی شهروندان تصمیمات مدیریتی گرفته شود تا از مشکلات بارش‌های سنگین برف و باران بکاهد.

سردار مهماندار تصریح کرد: در بارش برف سنگین سال ۹۶ ادارات با تاخیر شروع به کار کردند و مدارس نیز تعطیل شدند؛ بنابراین با این اقدام، مردم در داخل ترافیک معطل نماندند و مشکلات احتمالی نیز برای آن‌ها بوجود نیامد.

وی همچنین عنوان کرد: امسال هم در خدمت مردم خواهیم بود و قطعا با مشارکت آن‌ها شاهد کاهش بار ترافیک در هنگام بارش برف و باران خواهیم بود البته از مردم درخواست می‌کنم در روز‌های برفی، برف مقابل خانه خود را پاک کرده و از زنجیر چرخ نیز استفاده کنند؛ از سوی دیگر باید مدیران نیز در هنگام بحران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

رئیس پلیس راهور تهران سپس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تغییر زمان چراغ‌های راهنمایی و رانندگی موجب افزایش بار ترافیکی نمی‌شود، گفت: چراغ‌ها و زمان‌بندی برای شرایط عادی خوب است، ولی در زمان بحران مناسب نیست به عنوان مثال در شرایط بارش برف که ماشین‌ها قدرت حرکتی ندارند، می‌توان از چراغ‌های دستی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: پلیس این آمادگی را دارد که در شرایط بحرانی، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را به صورت دستی کنترل کند؛ زیرا در غیر این‌صورت شاهد افزایش بار ترافیکی و قفل شدن مسیر‌ها خواهیم بود.

سردار مهماندار در پاسخ به پرسش دیگری در مورد حذف زوج و فرد نیز گفت: موضوع کاهش و یا افزایش محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد از اختیارات شورای ترافیک تهران است و با توجه به درخواست‌های نهاد‌های ذی‌ربط، موضوع افزایش محدوده‌های ترافیکی در دستور کار شورای ترافیک قرار می‌گیرد و در این شورا تصمیم‌گیری لازم اتخاذ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نه پلیس و نه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نمی‌توانند محدوده طرح ترافیک و یا زوج و فرد را تغییر دهند، افزود: به نظر می‌رسد گسترش طرح ترافیک و حذف زوج و فرد و پولی کردن آن آثار بسیار مخربی داشته باشد و موجب به هم ریختن بزرگراه‌های شمالی شهر می‌شود؛ در هر صورت هر تصمیمی که شورای ترافیک در این خصوص بگیرد، قابل احترام است و آن را اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها