سردار اشتری:

لزوم حساسیت ویژه در صیانت از بیت‌المال/ کوچکترین تخلف نیز در حوزه مالی قابل بخشش نیست

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم توجه و حساسیت ویژه در صیانت از بیت‌المال گفت: با توجه به حساسیت و تأثیرگذاری حوزه مالی، کوچکترین تخلف نیز در این حوزه قابل توجیه و بخشش نیست.
کد خبر: ۳۲۱۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ - 04December 2018

لزوم حساسیت ویژه در صیانت از بیت المال/قانون گرایی ملاک عمل ذیحسابی ناجا باشدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در کارگاه آموزشی مالی عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این کارگاه آموزشی به ویژه سردار «محسن نوری» مدیر کل مالی و ذیحسابی ناجا اظهار داشت: بنده از زحمات عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا تقدیر و تشکر می‌کنم؛ زیرا مجموعه مالی و ذیحسابی ناجا یکی از مجموعه‌های منظم و پویا در نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حساسیت فرایند‌های پولی و مالی خاطرنشان کرد: فعالیت در مجموعه مالی و ذیحسابی نیازمند دقت و تمرکز ویژه‌ای است و همه سازوکار‌های مالی باید بر مبنای ضوابط قانونی باشد؛ در واقع ملاک عمل عاملان ذیحسابی و مدیران مالی ناجا باید اجرای ضوابط و دستورالعمل‌های قانونی باشد.

ارتقای دانش مالی عاملان ذیحسابی

سردار اشتری تأکید کرد: با توجه به حساسیت و تأثیرگذاری حوزه مالی، کوچکترین تخلف نیز در این حوزه قابل توجیه و بخشش نیست و امور باید به گونه‌ای پیش رود که امکان هیچ‌گونه خطا و انحرافی نباشد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور بر ضرورت ارتقای دانش مالی عاملان ذیحسابی ناجا و تسلط بر سازوکار‌های این حوزه تأکید کرد و افزود: همواره باید بر فرآیند‌های مالی و ذیحسابی، نظارت مستمر وجود داشته باشد و مسؤولان این حوزه، مکلف به همکاری کامل با ناظران هستند، چرا که همه ما باید در بحث صیانت از بیت المال، توجه، حساسیت و اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریتی نیروی انتظامی گفت: فرماندهان و افسران از نقطه صفر مرزی تا دل شهر‌ها و روستا‌ها برای تأمین نظم و امنیت مشغول ایفای نقش هستند.

بهبود وضعیت معیشتی کارکنان

وی تأکید کرد: سبزپوشان ناجا صادقانه و خالصانه برای تولید، حفظ و توسعه امنیت عمومی تلاش می‌کنند و ما به عنوان مسؤولان این مجموعه همواره باید در خدمات دهی به کارکنان دغدغه داشته باشیم.

سردار اشتری یادآور شد: بنده و هیات رئیسه برای بهبود و ارتقاء وضعیت معیشتی آحاد کارکنان ناجا دغدغه جدی داریم و در این راستا گام‌های مطلوبی برداشته شده و این روند نیز تداوم دارد، به طوری که نهضت «خانه سازی» برای آحاد افسران، درجه داران و کارکنان حائز شرایط و ضوابط برای سال آینده در دستور کار جدی قرار دارد.

فرمانده نیروی انتظامی بیان کرد: تأکید و توصیه فرماندهی معزز کل قوا همواره توجه بر بهبود وضعیت معیشتی کارکنان است و این مطالبه و دغدغه معظم له را به صورت جدی دنبال و اجرایی می‌کنیم.

حرکت بر مدار قانون

وی تأکید کرد: خدمات دهی به کارکنان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر می‌دانم و معتقدم که نیرو‌های پلیس شایسته دریافت بهترین خدمات هستند.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نیروی انتظامی بر مدار قانون حرکت می‌کند، عنوان کرد: ناجا مجموعه‌ای خدوم و تلاشگر در راستای توسعه نظم، امنیت و آرامش مردم است و در حوادث مختلف این مهم را به اثبات رسانده و باید تلاش کنیم که روند خدمات دهی مطلوب پلیس به مردم ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: امروز به واسطه تلاش آحاد فرماندهان، افسران، درجه داران، کارکنان و سربازان وظیفه نیروی انتظامی شاهدیم که جایگاه پلیس در بین مردم ارتقا یافته و نظرسنجی‌های دستگاه‌های برون سازمانی نیز موید این مهم است؛ بنابراین باید با رویکرد اقتدار توأم با رأفت و هوشمندی مأموریت‌ها را به خوبی اجرا و عملیاتی کنیم و در کنار همه این موارد، سعی شود سرمایه اجتماعی پلیس به صورت روزافزون ارتقا یابد.

فرمانده نیروی انتظامی در تشریح مأموریت‌های یک سال اخیر پلیس، عنوان کرد: سبزپوشان ناجا همواره در آماده باش برای اجرای مأموریت‌های مختلف هستند و به اذعان آحاد مسؤولان و مردم، خوشبختانه نیروی انتظامی کارنامه و عملکرد قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به ایفای نقش پلیس در برگزاری راهپیمایی بزرگ اربعین بیان کرد: پلیس با بهره مندی حداکثری از ظرفیت‌های انسانی و مادی (امکانات و تجهیزات) برای ارائه خدمات شایسته و مطلوب به زوار اربعین حسینی (ع) ایفای نقش کرد که این عملکرد پلیس رضایت‌مندی مقام معظم رهبری را در پی داشت.

سردار اشتری تأکید: اظهار رضایت مقام عظمای ولایت و رهبری از عملکرد پلیس را بالاترین سرمایه و افتخار می‌دانیم و باید این مهم را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در پایان گفت: همه ما باید تلاش کنیم سرباز خوبی برای حضرت، ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری باشیم و توفیق خدمتگزاری به مردم را قدر بدانیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار