سردار اشتری در جمع خبرنگاران:

رشد میزان جرایم در فضای مجازی/ پلیس برای امنیت فضای مجازی برنامه دارد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رشد ۷۱ درصدی جرایم در فضای مجازی گفت: پلیس برای برقراری امنیت در فضای مجازی برنامه دارد.
کد خبر: ۳۲۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ - 05December 2018

رشد جرایم در فضای مجازی/ پلیس برای امنیت فضای مجازی برنامه داردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین اشتری» فرمانده ناجا صبح چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری رؤسای پلیس فتای سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همایش مدیران و مراکز پلیس فتا موضوعات کارشناسی برنامه‌های چند سال آخر و اقدامات چند ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با زندگی مردم عجین شده، فضای مجازی است و همه مردم به شکلی با آن سروکار دارند؛ لذا پلیس باید با برنامه، امنیت این فضا را برقرار کند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرایم فضای مجازی حدود ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و بیش از ۸۰ درصد پرونده‌هایی که در این زمینه بوده، به نتایج خوبی رسیده است.

سردار اشتری با بیان اینکه جرایم در فضای مجازی رو به افزایش است، افزود: با ظرفیتی که در پلیس فتا وجود دارد به این جرایم رسیدگی شده است و ما امروز در کشف، از برخی از کشورهای پیشرفته جلوتر هستیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر تأمین امنیت بخشی از مرز‌های شرقی کشور توسط ارتش عنوان کرد: نیروی انتظامی در تمامی مرز‌ها برای برقراری امنیت حضور دارد و برقراری امنیت بخشی از مرز‌های شرقی بنا بر تشخیص ستاد کل نیرو‌های مسلح به عهده دیگر نهاد نظامی گذاشته شده است؛ اما در ابعاد عملیاتی، ناجا در تمامی مرز‌ها حضور دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه افزایش تجهیزات پلیس با توجه به ماموریت‌های ناجا، گفت: به دلیل افزایش جرایم و فعالیت‌های گسترده پلیس، تجهیزات پلیس نسبت به سال گذشته بهتر شده است و به دنبال این هستیم که اعتبارات لازم را کسب کنیم و تجهیزات بیشتری در اختیار نیرو‌های پلیس قرار دهیم.

سردار اشتری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تأثیر بیکاری بر افزایش میزان جرایم سایبری گفت: بیکاری بر افزایش جرایم در فضای مجازی تاثیر دارد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها