بیانیه سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس؛

۱۶ آذر نماد روحیه جنبش دانشجویی در شناخت ریشه‌های استعمار است

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در بیانیه‌ای به مناسبت ۱۶ آذر یادآور شد: ۱۶ آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، تجلی بصیرت، مظهر ایثار، استقلال، آزادی و نشان بارزی از نقش بی‌نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و استکبارستیزی است.
کد خبر: ۳۲۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ - 06December 2018

۱۶ آذر نماد روحیه جنبش دانشجویی در شناخت ریشه‌ها استعمار استکبارستیزی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو بیانیه‌ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: ۱۶ آذر، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی، تجلی بصیرت، مظهر ایثار، استقلال، آزادی و نشان بارزی از نقش بی‌نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و استکبارستیزی است.

در ادامه این بیانیه خاطرنشان شده است: شانزدهم آذر سرآغاز حرکتی نوپا در سیر استکبار ستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب به بلوغ رسید. استکبار ستیزی آرمانی است واقعی، که اصل آن الهام گرفته از مشی انبیاء بوده و خیر و سعادت دنیوی و اخروی یک ملّت را به همراه دارد. به گواهی تاریخ اساس یادبود ۱۶ آذر، تقویت روحیه تهاجم علیه استکبار است.

این بیانیه می‌افزاید: در وضعیت حساس کنونی که استکبار و نظام سلطه با هجمه‌های رسانه‌ای گسترده و بسط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه عرصه را بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تنگ کرده است، نقش دانشگاه و دانشجو در تحقق گفتمان‌سازی نوین اسلامی، تعمیق باور‌ها و بسط آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و شعائر انقلابی و دفاع مقدسی در جامعه پر رنگ‌تر از پیش است.

دانشجویان باید با شناخت دقیق زوایا و ابعاد گسترده دشمنی دشمن، فهیم‌تر و عمیق‌تر از پیش با درک عمیق و توأم با احساس مسوولیت نسبت به وضعیت پیش رو حرکت کنند و در سطح فراملی و جهانی زمینه ناکامی و شکست دشمن را رقم بزنند.

لازمه تحقق پیروزی حق بر باطل روح پویای دانشجو است که با درک صحیح از موقعیت، قله‌های رفیع علم و فناوری را توام با ارزش‌های اخلاقی و دینی فتح کرده و در عمل به داعیه‌داران جدایی دین و وحی از عقل و علم ثابت نماید که تنها راه تحقق پیشرفت و کارآمدی جوامع مختلف، حرکت در مسیری است که خداوند متعال برای انسان‌ها مشخص کرده و عمل به فرامین الهی شرط لازم و کافی جهت رشد و تعالی همه جانبه بشر امروز است.

سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهدای ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ و هشت سال دفاع مقدس بر پیوند ناگسستنی اساتید، دانشجویان و دانشگاهیان با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کرد، به یقین دانشجویان و دانشگاهیان در سایه عمل به رهنمود‌های ارزشمند و سفارش‌های حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری (دامت برکاته) می‌توانند مهم‌ترین وظیفه و رسالت خود را که دفاع از کیان انقلاب اسلامی و تلاش برای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی است محقق سازند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار