نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی:

رهبری آگاهانه دین، حفاظ مکتب شیعه است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه آرمان شیعه جز پیدا شدن حق نیست، گفت: آنچه مسلم است آن است که حفاظ مکتب شیعه رهبری آگاهانه دین است به همین دلیل هم اکنون به شیوه‌های مختلف همه هجوم‌ها روی مسئله رهبری است.
کد خبر: ۳۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ - 06December 2018

رهبری آگاهانه دین، حفاظ مکتب شیعه استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سیدعلیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی امروز در دیدار با دست اندرکاران اجلاسیه شهدای بانوان و ایثارگر خراسان جنوبی ضمن اشاره به بحث آفرینش‌ انسان‌ها، اظهار داشت: از روز آفرینش انسان توسط خداوند متعال، مشخص بود که در این عالم درگیری‌های فیزیکی وجود داشته و در حقیقت، یکی جبهه حق و دیگری جبهه باطل خواهد بود.

وی با بیان اینکه جهاد یکی از ارکان فروع دین است، تصریح کرد: مسئله جهاد یکی از مباحثی است که در مقام عبودیت و تکامل، رتبه‌ها با سرعت ارتقاء می یابد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی جهاد را شامل دو نوع ابتدایی و دفاعی دانست و یادآور شد: نوع ابتدایی بعد از اتمام حجت در مقابل مستبدین و مستکبرین باید برای آزاد کردن مستضعفین از زیر بار ظلم آن ها است.

عبادی از جهاد ابتدایی به عنوان جهاد آزادی‌بخش یاد کرد و گفت: اما این جهاد مشروط به حضور امام معصوم است و بهانه‌ای دست هر عده ای نیست.

وی ضمن اشاره به نقش حساس و ارزشی انسان‌ها در ادوار مختلف، اضافه کرد: اگر چه جهاد ابتدایی از دوش زن ها برداشته شده اما بایستی توجه داشته باشیم که مهمترین سهم مربوط به آن هاست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین ضمن پرداختن به بیان مصادیق جنگ های دفاعی، ابراز داشت: در جنگ فیزیکی دفاعی هم زن و هم مرد باید دفاع کنند، اما در مسئله دفاعی در هر جبهه‌ای، وقت شناسی و توجه به آن از ضروریات است.

عبادی با تاکید بر این‌که در جنگ های تبلیغاتی و فرهنگی دشمن  ابتدا به مرکز اصلی یعنی همان اندیشه و عقیده حمله می‌کند، مطرح کرد: بر کسی پوشیده نیست که در این جنگ‌ها نقش زنان بسیار بیشتر است و دلیل آن این است که سنگرهای فرهنگی از داخل خانواده ها تا همه سطوح ادامه دارد و زنان در همه این سطوح دارای نقش اساسی هستند.

وی با اشاره به اینکه بزرگداشت شهدا برای این نیست که ما به شهدا کمک کنیم بلکه هدف ما آن است که از شهدا کمک بگیریم، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که این‌که روح شهادت طلبی، یاد و عظمت شهدا در جامعه ای فراموش نشود برای دشمن وحشت زا و بسیار غیرقابل هضم است.

امام جمعه بیرجند در ادمه صحبت‌هایش با بیان این‌که آرمان شیعه جز پیداشدن حق نیست، افزود: آنچه مسلم است آن است که حفاظ مکتب شیعه رهبری آگاهانه دین است به همین دلیل هم اکنون به شیوه‌های مختلف همه هجوم‌ها روی مسئله رهبری است.

حجت‌الاسلام عبادی همچنین به نقش ارزنده زنان در صحنه‌های تربیت خانوادگی و انتقال فرهنگی دینی به خانواده ها اشاره‌ای کرد و گفت: مهمترین جهاد از خانواده و زن آغاز می‌شود، اما زنان در صحنه های دفاعی نیز حضور دارند که مهمترین آن صحنه جنگ فرهنگی است و نباید از اهمیت این موضوع مهم و اساسی غفلت شود.

وی با بیان این مهم که شیعه مانند مرغ تیز بالی می‌ماند که یک بال سرخ و یک بال سبز دارد و آن تفکر شیعه است، عنوان کرد: بال سرخ شهادت طلبی و بال سبز آن پیروزی حضرت صاحب الزمان (عج) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه تفکر شیعه به هیچ چیز جز آرمان‌های اسلام و انقلاب قانع نیست و این تفکر یک حفاظی دارد که ولایت فقیه نام دارد،گفت: رهبری و ولایت فقیه حفاظ مکتب دین است که باید قدرشناس آن باشیم.

این مسئول متذکر شد: مادران در صحنه‌های تربیتی دارای مقام بسیار والایی هستند و یک زن لازم است رهبر انقلابی را بپروراند که خود شهید پرور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار