سردار کارگر:

ترجمه کتاب­‌های دفاع مقدس در جهانی شدن فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس گفت: تبلیغات زیادی در خارج از کشور صورت می­‌گیرد تا صدای انقلاب به دنیا نرسد، ما نیز باید طبق توصیه مقام معظم رهبری نهضت ترجمه را راه‌­اندازی کرده و کتاب‌­های ارزشمند را ترجمه کنیم و در اختیار مردم سایر کشورها قرار دهیم تا صدای شهدا به گوش آنها نیز برسد.
کد خبر: ۳۲۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ - 06December 2018

نشست فرماندهان با سردار کارگر///ترجمه کتاب­‌های دفاع مقدس در جهانی شدن فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی داردبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، نشست فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (پنجشنبه 15 آذرماه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار کارگر در ابتدای این نشست با اشاره به معرفی سردار «حسینعلی یوسفعلی­‌زاده» به عنوان مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی اظهار داشت: جابجایی­‌ها در سطوح مدیریتی یک نعمت است و باعث گشودن راه می‌شود و تحرک جدید و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های مجموعه را به همراه دارد.

وی به بهره‌­برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سال آینده اشاره کرد و افزود: شاید همزمان با افتتاح بعضی باغ موزه‌­ها و مراکز فرهنگی بخشی از کار باقی بماند؛ اما در دنیا مرسوم است هر موزه­‌ای که عملیات اجرایی آن 70 درصد پیشرفت داشته باشد، می‌­تواند مورد بهره‌­برداری قرار ­گیرد و مابقی عملیات اجرایی آن در مدت زمان کوتاهی تکمیل شود. امیدواریم دهه فجر سال 1398 شاهد افتتاح باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان خراسان رضوی باشیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت دفاع مقدس در فرهنگ­‌سازی جامعه افزود: دفاع مقدس هویت ما است. اگر دفاع مقدس نبود ما نمی­‌توانستیم بر مشکلات غلبه کنیم و کشور هنوز با برخی مشکلات دست به گریبان بود. در دفاع مقدس بود که «ما می‌­توانیم» را تمرین کردیم.

این مسئول با بیان اینکه انقلاب در طول 40 سال حیات خود خوش درخشیده است خاطرنشان کرد: در طول انقلاب اسلامی هرگز سایه تهدید و تحریم از سر مردم کشورمان کوتاه نشده است. تحریم‌­ها از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشت. آن روزها کشور ما سیم خاردار وارد می‌­کرد، اما امروز جمهوری اسلامی به جایگاهی رسیده که به فن­‌آوری موشک بالستیک دست پیدا کرده و خود سازنده این موشک است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس در یک سوی جمهوری اسلامی قرار داشت و در سوی دیگر، دنیا در مقابل ما ایستاده بود. آنجا بود که یاد گرفتیم که روی پای خود بایستیم. همه پیشرفت­‌های امروز ایران اسلامی در زمینه‌­های مختلف به برکت دفاع مقدس است.

وی استقامت جوانان امروز کشورمان را در مقابل تهاجم نرم دشمن ستودنی خواند و اضافه کرد: نسل امروز از نسل دوران انقلاب و دفاع مقدس بهتر است. با توجه به تهاجم نرمی که دشمن علیه جوانان ایران اسلامی آغاز کرده اما آنها زیر بمباران تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی ایستادند و پایمردی کردند. ما باید قدردان جوانان ایران اسلامی باشیم.

این مسئول ابراز داشت: ما به پشتوانه تجربیات دفاع مقدس توانستیم مسئله عراق و سوریه را حل کنیم. جوانان دهه 70 همچون شهید «محسن حججی» بر اساس احساس تکلیف به عنوان مدافعان حرم، کیلومترها آن طرف‌­تر از مرزهای جمهوری اسلامی به مقابله با داعش و تکفیری­‌ها پرداختند و از جمهوری اسلامی و جهان اسلام دفاع کردند.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنانش نشر دفاع مقدس را در حوزه بین‌­الملل ضروری دانست و گفت: تبلیغات زیادی در خارج از کشور صورت می­‌گیرد تا صدای انقلاب به دنیا نرسد. ما باید طبق توصیه مقام معظم رهبری نهضت ترجمه را راه‌­اندازی کرده و کتاب­‌های ارزشمند را ترجمه کنیم و در اختیار مردم سایر کشورها قرار دهیم تا صدای شهدا به گوش آنها نیز برسد. برای تحقق این مهم ظرفیت شناسی و مخاطب شناسی باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس ادامه داد: موضوع دفاع مقدس یک موضوع ملی، فراملی و بین­‌المللی است. دفاع مقدس نشان داد اگر کشوری مورد تهاجم قرار بگیرد و از لحاظ تسلیحاتی در جایگاه خوبی قرار نداشته باشد باز هم می‌تواند روی پای خود بایستد و با ایستادگی تجاوز دشمن را دفع کند.

سردار کارگر در پایان با تأکید بر لزوم مساعدت نیروهای مسلح استان خراسان رضوی در احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان متذکر شد: ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس باید به گونه‌­ای باشد که در آن حس وجود داشته باشد تا بازدیدکنندگان بعد از بازدید از این مراکز حال و هوای دفاع مقدس پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها